10.8.2010

עמותת כנפיים


עשייה אמנותית עם תרומה חברתית

עמותת "כנפיים" נוסדה על ידי רינה פדוה ודלית שרון בשנת 2004 במטרה להקים תיאטרון ומרכז אמנויות ראשון מסוגו לאמנים מוגבלים ופגועי נפש. המקום משמש כסטודיו להכשרה ולעבודה אמנותית מקצועית במוסיקה, תיאטרון, צילום ואמנות פלסטית בהנחיית אמנים יוצרים ופעילים, במסגרת יומיומית, במטרה לאפשר למשתתפים להציג ולהופיע במקומות המקובלים כמרכזי תרבות ואמנות ואף לקבל שכר עבור יצירותיהם.
לכנפיים יש כיום מרכז אמנות לאנשים בעלי פיגור שכלי. ומרכז אמנות לאנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית. כל אחד מהמרכזים מעלה מספר מופעים ותערוכות, המוצגים לקהל הרחב, ומהווים מוקד חשוב בעשייה האמנותית בישראל.
הסטודיו לאמנויות "כנפיים" מופיע באופן קבוע באולם "צוותא" בתל אביב, ובמקומות שונים ברחבי הארץ. בשנים האחרונות, מופיעה להקת השחקנים בפסטיבלי תיאטרון בחו"ל.

שינוי סטיגמה
האנשים היוצרים במרכז לאמנויות כנפיים רואים עצמם חוד חנית בשינוי הסטיגמה לגבי בעלי הצרכים המיוחדים בחברה, באמצעות חשיפה לקהל הרחב. יצירותיהם הן באיכות יוצאת דופן. מטרת כנפיים היא להרחיב את הפעילות האמנותית ולהפוך למרכז תרבות משמעותי ופורץ דרך בחינוך לקבלת השונה והערכה לכישורים המיוחדים שלו.

מופעים והצגות של "כנפיים":
"כפית של זהב"- ההצגה כפית של זהב בה השחקנים הם אנשים עם פיגור שכלי, המפתיעים את הקהל ושוברים סטיגמות ודעות קדומות. בכנות והומור נוגע ללב, מספרים השחקנים את סיפורם האישי, חלומות מאווים וכאבים. הקהל שבוי בקסמם ועובר חוויה רגשית ואמנותית כאחד.

"במה במקום מיטה" – הצגה שהשחקנים בה הם אנשים המתמודדים עם משברים נפשיים, בקטעי תיאטרון ומוסיקה מקוריים, מההתמודדות היומיומית שלהם. חברה הישראלית יש עדיין טאבו על נושאים הקשורים למשברים נפשיים ולמחלות נפש, למרות שזאת תופעה רווחת. המופע "במה במקום מיטה" נותן הזדמנות למפגש ישיר ובלתי אמצעי עם האנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית.


"הסיפור שבפנים"- מופע מוסיקלי המורכב משירים שנכתבו ועובדו על ידי חברי ההרכב, שירים אישיים שחושפים תחושות וחוויות מעולמם של היוצרים. ההרכב המוסיקלי כנפיים עובד בהנחיית מוסיקאים מקצועיים על הפקת דיסק לשירים מקוריים של חברי ההרכב.

שלכם,

יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

תגובה 1:

  1. תענוג של הופעה!
    מסקרן, חושפני וברמה גבוהה.
    תודה לשחקנים וכבוד למפיקים...

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן