5.8.2010

תופסים רוח - עפיפוניאדה במוזיאון ישראל

העפיפוניאדה ה-25 במוזיאון ישראל – 17 באוגוסט 2010

ב-17 באוגוסט 2010, תתקיים במוזיאון ישראל העפיפוניאדה ה-25. מפגש ססגוני של חובבי העפיפונים עם מקצועני התחום. זהו אירוע צבעוני ומרגש שמושך מידי שנה משתתפים רבים מכל הגילאים: מעצבים, אדריכלים, ממציאים מתחומים שונים, מהנדסי אירודינמיקה וסתם "פריקים" של עפיפונים.

תכנית העפיפוניאדה ה-25:
10.30-20.00 :סדנאות לבניית עפיפונים - בתשלום

15.00-16.00 :מפגש עם משפחת שביט - מותג מפורסם בתחום העפיפונים. בני המשפחה יספרו על פיתוח ועיצוב עפיפונים ועל מסעותיהם בפסטיבלי עפיפונים ברחבי העולם. (כמה דגמים שיצרו בני המשפחה והוצגו בפסטיבל עפיפונים שארגן המרכז הישראלי לעיצוב בחולון, מופיעים במצגת בהמשך).

16.00-19.00 : הפנינג הפרחת עפיפונים בגן האמנות, בו יעיפו משתתפי הפסטיבל את העפיפונים שבנו במוזיאון או אלו שהביאו מהבית. ההפנינג בהשתתפות אמן עפיפונים אורח מחו"ל



עפיפון זה לא משחק ילדים:
מאז ומתמיד היוו העפיפונים אטרקציה ססגונית שמשכה תשומת לב רבה ועוררה את החשיבה היצירתית של בעלי מקצוע שונים. כמו דברים ססגוניים אחרים, העפיפונים הראשונים הומצאו כנראה לפני כ- 3,000 שנה בסין. כבר אז, היו החומרים הדרושים (ענפי במבוק ובדי משי צבעוניים) זמינים לכל דורש.
ב- 12 בנובמבר 1894, הטיס לורנס הרגרייב (שמאד השתדל להמציא את המטוס) את עצמו לגובה רב, כאשר הוא נישא באוויר ע"י שיירה של 4 עפיפונים שבנה.
ב-7 בנובמבר 1903, חצה סמואל פרנקלין קודי את תעלה למאנש על גבי רפסודה שנגררה על ידי עפיפונים. גרסה ראשונית לגלשני המצנח הנפוצים היום.
לאורך המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, שימשו עפיפונים למטרות צבאיות יצירתיות כגון: הטסת אמצעי תצפית, הטלת חמרי נפץ מעבר לקווי ההגנה של האויב, הטסת תצפיתנים אנושיים לגובה רב וכן שימשו כמטרות אימון לנשק נגד מטוסים.
בתחומי המדע, נעשה בעפיפונים שימוש למחקרים בנושאי ארקה ומניעת נזקי ברקיםובתחומי החוויה והאסתטיקה... אין מילים. מעצבי העפיפונים מוכיחים מידי שנה שאין גבולות למעוף וליצירתיות.
בקיצור, בואו לראות, להתרגש וליהנות.

שלכם,יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן