26.8.2010

המתמטיקה כשעשוע

כנס לזכרו של מרטין גרדנר – פארק המדע במכון ויצמן למדע

רישמו ביומן: בתאריך 21 באוקטובר 2010, יתקיים בפארק המדע שבמכון ויצמן כנס לזכרו של מרטין גרדנר-אבי המתמטיקה כשעשוע. בכנס ישתתפו חידונאים, מתמטיקאים, קוסמים וסתם חובבי חידות היגיון. המפגש יתקיים בו זמנית במספר מוקדים ברחבי העולם, כדי להעלות את זכרו של אדם שיקר שהשאיר מאחוריו מאגר עצום של חידות ושעשועים.

המפגש בישראל יתקיים ביום הולדתו ה-96 של מרטין גרדנר.
הארוע יהיה באווירה בלתי פורמאלית ויכלול "יריד" שבו יציגו המשתתפים עבודות רלוונטיות ויאתגרו את הקהל. במהלך הערב תתקיים תחרות נושאת פרסים של חידות ב-2 דקות. תחרויות מעין אלה נהוגות בכנסי מרטין גרדנר שנערכים אחת לשנתיים והפורמט יתקיים גם בערב זה. בתחרות ייחודית זו, מוזמנים המשתתפים להציג בפני הקהל חידה, פאזל או אתגר חשיבתי שבאופן עקרוני ניתן לפתור תוך 2 דקות. "מפצחי החידות" יזכו בפרסים.
גם אני הוזמנתי להציג בכנס חידות מאוצר "הגמד הנעלם".


מרטין גרדנר עם הקוסם המפורסם ג'יימס רנדי שהתפרסם במופעי הימלטות מתיבות, קופות, שלשלאות ומיכלי מים
וכן בזכות מאבקו העיקש כנגד אורי גלר וכנגד שרלטנים המשתמשים בטכניקות של קסמים וזריזות ידיים ומתחזים כמרפאים.
כמו כן יתקיימו כמה הרצאות אודות עבודותיו והמצאותיו של גרדנר.


הכניסה היא ללא תשלום אך יש צורך ברישום מוקדם – מספר המקומות מוגבל!
לרישום, לחצו על הלינק הבא:לחצו כאן
אודות מרטין גרדנר:
מרטין גרדנר (21.10.1914-22 במאי 2010) חי בטולסה, אוקלהומה ויותר מאוחר בניו-יורק. הוא היה פילוסוף, סופר מדעי מפורסם, מתמטיקאי וקוסם שהמציא ופיתח את התחום של מתמטיקה כשעשוע. בין השנים 1956-1981, כתב טור משחקים מתמטיים במגזין Scientific American.



משנת 1952 ועד 2009, פרסם 60!!! ספרים העוסקים בשעשועי מתמטיקה, מחקרים על חידות מפורסמות, ניתוחים פילוסופיים ומתמטיים של יצירות ספרותיות קסמים לחובבים ולקוסמים ועוד. התמונות המצורפות לכתבה, הן רק דוגמא קטנה מתוך האוצר הספרותי הענק.

מרטין גרדנר נפטר בחודש מאי השנה בגיל 96. השאיר אחריו עולם ענק של חובבי חידות ושעשועים שקוראים את ספריו, מנסים לפתור חידות שהמציא ועוקבים אחר ניתוחים אסטרטגיים של חידות מפורסמות.

אז אם גם אתם נהנים מעיסוק בחידות היגיון ומשחקי חשיבה, בואו לכנס. אני מבטיח הנאה והתרגשות.

שלכם,

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן