21.9.2010

שכנים, שקט!!! - דירה להשכיר


להשכרה – תיאטרון במרחב הציבורי – פסטיבל בינלאומי לתיאטרון רחוב – בת יםחוה"מ סוכות – 26-28 בספטמבר 2010. 18:30 ו- 20:15


"...בקומה החמישית גר מר עכבר.
אך לפני שבוע ארז חפציו ונסע.
איש אינו יודע לאן ומדוע."
(דירה להשכיר. לאה גולדברג).

בחיפושיו אחר רעיון לתיאטרון שצומח מתוך המרחב הציבורי ולא "מושתל" לתוך הסביבה העירונית, נזכר אלון שוובה ב"דירה להשכיר", ספרה של לאה גולדברג שהפך לקלאסיקה של ספרות הילדים. "נזכרתי בסיפור ושאלתי את עצמי שאלות שלא הטרידו אותי בילדותי" אומר אלון. "מי העכבר הזה שעזב את הבית? למה הוא עזב? למה לאף אחד לא איכפת שהוא עזב? למה הסופרת לא כתבה שום דבר אודותיו, למה רק אודות השכנים האחרים? האם שמחו שהוא עזב?". בעקבות מחשבות אלה, יצרו אלון שוובה ויונתן קונדה את המופע "להשכרה". "זה מופע אידאלי לפסטיבל בינלאומי לתיאטרון רחוב שנערך בצמוד ל"ביאנלה לתכנון הנוף העירוני" אומרים היוצרים.
לאחר שהתקבלו לתחרות בפסטיבל, חיפשו היוצרים את הבנין המתאים. 6-8 דירות עם מרפסות לחזית. רחוב שקט יחסית שאפשר יהיה לסגור ולתת לקהל לשבת ולצפות במחזה. איך מוצאים בנין אחד כזה בין אלפי הבתים בעיר? "בבניין הראשון שנכנסתי אליו, (רח' התותחנים 6) מצאתי כמעט את כל דיירי הבית "ממנגלים" בחניה. התרגשתי מה"ביחד" שלהם. עד היום הכרתי רק בתים בתל-אביב שבהם אף אחד לא מכיר את השכנים... ולא חושב שצריך להכיר. אנחנו באים ללמד את הסביבה הבת-ימית על תרבות אורבאנית, ופתאום הבנתי שיש להם הרבה מה ללמד אותנו", אומר אלון.

ההצגה מתרחשת במרפסות הבית המשותף, בחצר ובחזית הבית. צוות הכולל שחקנים מקצועיים, חובבי תיאטרון, דיירי הבניין ואיש ביטחון שנקלע במקרה לחזרות ו"נדלק על העניין".
אלון שוובה, כבר עומד מאחרי כמה הפקות מרשימות. בהיותו חבר קבוצת "תיאטרון קליפה" בעבר השתתף והפיק מספר של מופעים, ביניהם "סאלטו מורטאלה" ברחבת המרכז לאמנויות הבמה בתל-אביב. המיצב התיאטרלי עסק בסיפור גורלם של כמאה פסנתרי כנף בעיירה שצ'שין בפולין, שנאספו מבתי העיר והוטבעו בנהר ע"י הרוסים שהגיעו לאזור ורצו למגר את השפעת התרבות הגרמנית בעיר.

בקיצור, שווה לקפוץ לבת-ים ולראות את היצירה המקורית. "להשכרה" - משעשעת ומעוררת מחשבות על בניה עירונית ויחסי שכנות.


שלכם, יורם בר-סלע
אתר המופע: lehascara.co.il
יצירה: אלון שוובה ויונתן קונדה
תפאורה ותלבושות: לי מאיר
מוזיקה: ענת גוטמן ונטע ויינר
תאורה: אסי גוטסמן
בימוי: אלון שוובה

שחקנים יוצרים: נטע וינר, רז וינר, חנה חזרתי, בנימין יום-טוב, תמרה לוינסון, אווה מזור, סתיו מרין, יונתן קונדה, אברהם יאלוו, סנדרה שדה

דיירי הבניין ברחוב התותחנים 6 משפחת אברהם, משפחת אגייב, משפחת ברוכניס, משפחת זאגה, משפחת צ'יקוטאי, משפחת שמש, משפחת תמם
מנחה קבוצתי רז וינר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן