24.9.2010

אמסטרדם בתל-אביב - אירוע האופניים הגדול בישראל


סובב WINNER תל-אביב-יפו - אירוע האופניים הגדול בישראל

את מה שההולנדים גילו כבר מזמן, גם אנחנו מגלים... ובגדול. במרוץ האופניים העממי סובב WINNER תל-אביב-יפו שנערך הבוקר ברחבי תל-אביב, השתתפו כ- 20,000 רוכבים. מבוגרים, ילדים, הורים עם תינוקות, נכים באופני ידיים ועיוורים שרכבו עם בני זוג על אופני טנדם... ואני. זו הייתה חוויה מרגשת להשתתף במבצע כזה. המרוץ אפשר לגלות נתיבים חדשים לטיולי אופניים וגם לחוות את מימדיה הנכונים של העיר, ללא פקקי תנועה, ללא עשן ורעש. הפעם, אפילו בכביש איילון רוכבי האופניים שלטו בכיפה.

לבחירת הרוכבים היו 3 מסלולים:

• המסלול המשפחתי – 5 ק"מ
• המסלול הבינוני – 15 ק"מ
• המסלול הארוך – 32 ק"מ.

המסלול הארוך נתן הזדמנות לגלות יריעה נאה מתוך 100 ק"מ של שבילי אופניים שהכשירה עירית תל-אביב בשנים האחרונות. היום אפשר לרכב על אופניים ממלון מנדרין שליד מחלף גלילות בצפון, ועד לגבול בת-ים בדרום, מבלי לעלות על כביש ומבלי לרדת מהאופניים. העירייה עושה מאמצים רבים כדי להכשיר תשתיות בטוחות ולשכנע את התושבים לרכב על אופניים יותר ויותר.

נקודת הזינוק למרוץ הייתה בכיכר המדינה שספק אם ראה אי פעם קהל כה גדול. נחשול עצום של רוכבים זינק אל רחוב ויצמן וזרם כמו נהר צבעוני סואן לכיוון צפון. הרוכבים היו סבלניים ואדיבים, למרות העומס ביציאה למסלול. משם רכבנו דרך שבילי פארק הירקון ונמל תל-אביב אל גשר רידינג וממנו לטיילת החדשה שבין רידינג לתל-ברוך. פיסת דרך מקסימה שבצידה המזרחי שדה דב וממערבה, שפת הים. משם, המשיכה שיירת הרוכבים עד לצומת גלילות, עלתה על הגשר ומשם לאיילון. כן, כביש איילון לכל רוחבו נחסם לתנועה כדי לאפשר נסיעה רגועה ובטוחה, דרומה עד מחלף קיבוץ גלויות. משם, המשכנו עד ליפו, לטיילת חוף תל-אביב, נמל תל-אביב, וחזרה דרך פארק הירקון ורחוב ויצמן לכיכר המדינה. שם, חיכה לרוכבים יריד ענק של שירותים ומוצרים לרוכבי אופניים, חטיפי אנרגיה באדיבות אנרג'י.
לאחר רגיעה מהמרוץ, התקיימו תחרויות "קריטריום" – 25 הקפות של ככר המדינה ותחרות "נגד השעון" – הקפה אחת מהירה של ככר המדינה שבה השתתפו 5 הרוכבים המובילים במקצי ה"קריטריום".
האירוע היווה הפגנת עוצמה של עירית תל-אביב שעשתה ועושה יותר מכל עיר אחרת כדי להשריש ולאפשר את תרבות האופניים בעיר, ושל רוכבי האופניים שהראו שיש קהל גדול שמעריך את פיתוח התשתיות לאופניים ורק רוצה עוד. אני מקווה שמועצות מקומיות נוספות יזהו את הצורך והפוטנציאל ויצטרפו לתנופת הפיתוח וייזום אירועים לרוכבי אופניים.

ההפקה, 10!. צבא של חניכי תנועת הצופים חילקו לאורך הדרך בקבוקי מים באדיבות נביעות. משטרת ישראל ניהלה את סגירת הכבישים, הכוונת הרוכבים והאבטחה ביד רמה. מתנדבים רבים סייעו בליווי חברי בית הלוחם והובלת אופני הטנדם של העיוורים, וסיפקו להם במקביל "שידורים חיים" שתיארו את הסביבה והאירוע.

כיף להיות חלק מאירוע כזה. אני מחכה בקוצר רוח למרוץ הקפת הכנרת ב- 6 בנובמבר. מקווה לראות אתכם שם.

שלכם,
יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן