11.11.2010

תפילה עם כנפיים | במה במקום מיטה | עמותת כנפיים

קבוצת התיאטרון של עמותת כנפיים בהצגה "במה במקום מיטה"


תפילה – יורם שליט
היו ימים שלא דיברתי
רק ישבתי וביקשתי נחמה
היו לילות שלא סיפרתי
את סיפור חיי לכל מי שרצה

אני נושא תפילה
לאהבה גדולה שתבוא
ותיקח אותי אליה

היו ימים שרק שמרתי
את שפיות חיי בחבילה אחת
היו לילות שרק חיפשתי
את אור עינייך ברחובות הומים אדם

יורם שליט, שהופעתו על הבמה מרגשת וסוחפת בתקווה וכאב, הוא רק אחד מצוות מופלא של שחקנים ומוזיקאים יוצרים שהקימה עמותת כנפיים, שהפכה למותג של עשייה תרבותית ואמנותית למען הקהילה.



הפעם, כיוונו לנו זרקור חזק, ישר בעיניים. הצגת התיאטרון "במה במקום מיטה" הועלתה אתמול על בימת צוותא בתל-אביב ע"י קבוצת שחקנים ומוזיקאים שעברו משבר נפשי. הקבוצה פועלת במסגרת העמותה המפעילה קבוצות של אמנים בעלי צרכים מיוחדים ובעיות נפשיות בתחומי מוזיקה, תיאטרון ואמנות פלסטית. העמותה מקיימת את פעילותה תוך הקפדה על יצירה אמנותית איכותית ללא פשרות, על מנת לאפשר לחבריה ליצור, לעבוד ולהתפרנס בסביבה יצירתית ותרבותית, ובאותה עת ללמד את הציבור לקבל את האדם המיוחד מתוך הבנה והערכה.


בכנות מרגשת וחודרת, מפנים השחקנים והמוזיקאים זרקור רב עוצמה אל עצמם, והאור הבוהק מוחזר אלינו, חודר ומסנוור. השחקנים והמוסיקאים חושפים את הרקמה הפריכה והפגיעה של נפשם הנמצאת גם כנראה בכל אחד מאיתנו. הם פותחים בפנינו את ליבם ונפשם הפגועה ומאפשרים לנו להציץ אל עולמם הפנימי שבו מתרוצצות מחשבות המרצדות בתזזיתיות בין הרצון לחיות וליצור לבין הרצון לברוח מהכול ולמות. בין שלווה לדיכאון, בין תקווה לחרדה, בין אהבה ליאוש. עבורם זו כנראה חשיפה משחררת, וגם דרך לאפשר לנו, הקהל, להבין יותר ולקבל את האנשים שעברו משבר נפשי, כשווים בין שווים. בכישרון בימתי רב, האמנים מציגים, שרים ומנגנים תמונות מחייהם ומההתמודדות עם המשברים הנפשיים הקשים. אי אפשר היה לברוח מהמחשבה שהשחקנים חושפים את המשברים שאותם הם עוברים אבל בעצם מציבים מראה גם מול פנינו. אין להם זכויות יוצרים על חרדות ופחדים, אכזבות, משברים וקונפליקטים עם עצמם וסביבתם. כל אחד מאיתנו בשלב זה או אחר של החיים חווה משברים דומים. כל אלה הם נחלה של כולנו וחלק מחיינו, אולי רק ב"ווליום" קצת יותר נמוך.


רב קטעי ההצגה והשירים נכתבו והולחנו ע"י האמנים עצמם. כדאי מאד לעקוב אחר לוח ההצגות ולראות. חוויה יפה ומרגשת. דוגמה של עשייה חברתית אמנותית ללא פשרות.

תאריכי ההצגות בהמשך שנת 2012: 14 במאי, 24 ביולי, 11 בספטמבר, 5 בנובמבר

עמותת כנפיים יצרה גם את ההצגה כפית של זהב שהופיעה בפסטיבלי תיאטרון בחו"ל ובתאריך 17 בנובמבר 2010, פותחת תערוכת אמנות פלסטית במתנ"ס שפירא בתל-אביב.

שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן
___________________________________________________________________________
ניהול אמנותי: רינה פדווה, דלית שרון
בימוי: רינה פדווה, גלעד כהן, ישי דן
ניהול מוסיקלי: אביב שטיין
סאונד ותאורה: חגי שלומוב
הלבשה: מנדי גוטמן
אביזרים ותכשיטים: דליה לוין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן