30.12.2010

לונדון בתל-אביב

שבוע בריטי ברחוב טשרניחובסקי


חניון מכבי בתל-אביב היה הומה מכוניות ואדם. רבים נהרו לתחילת רחוב טשרניחובסקי, שם חגגו רבים את השבוע הבריטי בנוכחותו של מר Richard salt, מנהל המסחר וההשקעות של השגרירות הבריטית, שנתן את חסותו לאירוע.

לונדון בטשרניחובסקי

בחנות New Nomad הוצגה קולקציית כובעי אופנה עילית של המעצב Philip Treacy. בביסטרו טשרניחובסקי הוגשה במסגרת האירוע מנת Fish & Chips. בחנות הספרים SketchBook המתמחה בספרי תרבות, אמנות ועיצוב, הוצגה תערוכת מוצרים בהשראת הדגל הבריטי. מאיר סולומון ואימו ויולט, בעלי החנות, החליטו להקדיש את הקומה העליונה של החנות לתצוגות של מעצבים. "זוהי דרכנו לתת משהו בחזרה לקהילת הלקוחות הנאמנה שלנו". אומר מאיר.





זהירות, רצוי להשתמש במשקפי מגן
כ"פיטר פן" תמידי, חובב משחקים שמסרב להתבגר, נמשכתי מיד למדף הקרוב ביותר לחלון הראווה. קולקציית ספרי ה"פופ-אפ" הקסומים, שסיפורי אגדות קופצים מתוכם ומתרוממים למימדים לא מובנים. אלה כבר מזמן חרגו מעולם ספרות הילדים והפכו לחפצי אמנות נחשקים לאספנים (מבוגרים). מאז ילדותי, הם שובים את ליבי. את ספרי הילדות כבר שכחתי, אבל בשנות נערותי התחלתי לאסוף את ספריו של Jan Pienkowski שספרו Haunted House שיצא לאור בשנת 1979, היווה פריצת דרך בפריצת הסצנות התלת-מימדיות מתוך דפי הספר. מתוך העמוד האחרון בספר, זינק עטלף ענק שמוטת כנפיו גדולה מרוחב עמודי הספר... לצלילי ניסור שהושמעו ע"י מסור שניסר ארגז עץ. ממש מולטימדיה, והכל מנייר.




Mommy?
בין מדפי הפופ-אפ של Sketchbook, שמחתי לגלות מותגים חדשים שמעלים כל פעם את רף היצירתיות התלת-מימדית. ספרי הפופ-אפ שלהם שוברים שיאים בלתי אפשריים של מבנים מרחביים מורכבים ואיורים קסומים.



הקוסם מארץ עוץ של Sabuda מתחיל עם סופת הוריקן שמסתובבת עם פתיחת הספר. עליסה בארץ הפלאות של אותו יוצר, מתחיל עם יער ענק שצומח מבין העמודים הראשונים ומסתיים עם ארמון קלפים, שאי אפשר להבין איך הוא נארז בין דפי הספר. הספר Brava Strega Nona! של Robert Sabuda ו-Matthew Reinhart, מתחיל עם עץ משפחה ענק (גדול בהרבה ממימדי הספר) וממשיך בפיקניק משפחתי מתחת לסוכת גפנים המתנוססת לגובה של 35 ס"מ!!! בספר Mommy? שיצרו Maurice Sendak, Arthur Yorinks ו- Matthew Reinhart, יוצא התינוק לחפש את אימו ברחבי הבית ומוצא אין ספור דמויות מפחידות המגיחות מעבר לכל פינה בבית. אין סוף ליצירתיות הויזואלית.








גם היצ'קוק? הציפורים?

ואם לא די בכך, מצאתי גם את ספר הציפורים של היצ'קוק. גרסת פופ-אפ מרשימה ביותר של סרט האימה המפורסם וגם ספרי פופ-אפ אבסטרקטיים החובקים בין דפיהם מבנים פיסוליים מדהימים.



אז אם גם אתם נזכרים בנוסטלגיה בספרי הילדות ונמשכים לסצנות הפופ-אפ המודרניות, אני לא מכיר אוסף מכובד כמו זה של SketchBook. גשו לטשרניחובסקי 5 בתל-אביב ותיהנו מגן עדן של ספרים ומתנות למעצבים אוהבי אמנות. ומי יודע, אולי עד שתגיעו, יוכלו אמני עירית תל-אביב להוסיף עוד כמה שכבות פופ-אפ לחניון מכבי הצפוף?

לסרטון על יצירותיהם של Robert Sabuda ו-Matthew Reinhart –ולצפיה ב-6 פסלי פופ-אפ מדהימים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן