4.1.2011

באוגוסט זורקים עגבניות ביחד

מפגש בנושא עתיד העיצוב, בין תעשיינים איטלקיים ומעצבים ישראלים

אם תבקרו בעיירה בוניול שבספרד ביום רביעי האחרון של אוגוסט 2011, אל תתפלאו אם תפגשו ברחובות את מר Matteo Alessi-מנהל שיווק ופיתוח בינלאומי של חברת Alessi מאיטליה, עם מעצבים ישראליים עובדי חברת D-Vision יחד עם המנהל שלהם, עזרי טרזי, זורקים יחד עגבניות בפסטיבל טומטינה שיערך בעיירה.
חברת Alessi הזמינה את המעצבים לבקר במרכז הפיתוח שלה בבוניול בעקבות זכייתם בתחרות עיצוב ישראלי עבור חברות איטלקיות.
בתאריך 15 בדצמבר 2010, נערך במרכז הישראלי לעיצוב בחולון מפגש מרתק בין הטייקונים של תעשיית העיצוב באיטליה, לבין מעצבים ישראליים. המפגש עסק במגמות העתידיות של העיצוב התעשייתי, ונערך בחסות:

• שגריר איטליה בישראל - מר Luigi Mattiolo
• נשיא לשכת המסחר איטליה ישראל – מר רוני בנטוף
• והחברות: Alessi, Flos ו- D-Vision

לקראת המפגש, יצרו מעצבי D-Vision מוצרים תעשייתיים חדשניים ונציגי החברות האיטלקיות שהשתתפו במפגש, בחרו את המוצרים שירצו לייצר ולשווק תחת שמם.

חברת Alessi בחרה מארז לסנדביץ', פרי וספל קפה בשם CUPsula.
חברת FLOS בחרה את Still Light, פיתרון תאורה מקורי.
חברת Pinifarina בחרה כירת שדה בעיצוב חדשני.

לצפיה במוצרים הזוכים – הקליקו כאן
• מר Matteo Allesi הסביר את אסטרטגיית הפיתוח של Alessi, ששומרת כבר 4 דורות על מעמדה כמובילה בינלאומית בעיצוב, ייצור ושיווק כלי בית. זאת בזכות תעוזה, תכנון לטווחים ארוכים והלגיטימציה לשגות ולהיכשל, המאפשרת לאנשי הפיתוח בחברה לפנות לכיוונים יוצאי דופן.



• מר Piero Gandini-נשיא יצרנית המנורות המובילה FLOS הציג את המעצב הישראלי רון גלעד, שעיצב עבור החברה פתרונות תאורה ייחודיים המבוססים על מראות שבהן שילב אלמנטים גראפיים המפיקים אפקטים של תאורה וצבע. ה"מנורות" של רון גלעד יוצרים אווירה מיוחדת ואפקטים שלא נראו קודם.



• מר Paolo Pinifarina – נשיא קבוצת Pinifarina המתמחה בעיצוב כלי רכב ועבדה עם מיטב יצרני הרכב בעולם, סיפר על 3 תהליכי עיצוב של 3 דגמי רכבים שעיצבו 3 דורות של מעצבי החברה. לאחר מכן, הציג את אמיר זייד, מעצב ישראלי בוגר בצלאל שעיצב עבור החברה.




בחלק השני של המפגש, הפגיש עזרי טרזי את 4 מנהלי המחלקות המובילות ללימוד עיצוב תעשייתי באקדמיה הישראלית. לראשונה, נאלצו המנהלים למצב את המחלקה שלהם בדרך ייחודית כדי לאפשר לסטודנטים פוטנציאליים להבחין בהבדלים ביניהן.

דינה שחר – מנהלת המחלקה במכללת הדסה, תיארה את תהליכי העיצוב המכליל במחלקה. גישה שלפיה המעצבים יוצרים פתרונות עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ומפתחים על בסיסם מוצרים לאוכלוסיה הרחבה. התוצאה: פיתרון ידידותי למשתמש וקל לתפעול עבור כולם.
אלכס פדואה – מנהל המחלקה בשנקר הסביר שכל עוד אנשים יהיו קיימים, יהיה צורך לרגש אותם ולגרות את חושיהם. הוא הביא דוגמאות לעיצוב שמזהה דקויות בהתנהגות אנושית ומפתח פתרונות אסתטיים ומרגשים. "לפעמים, צריך לחבק את הבעיה" אמר אלכס ותיאר את תחתית הקפה של אני אורן, שיצרה על התחתית טקסטורות שהופכות לתמונה מקסימה, דווקא כשהקפה נשפך עליה.
• דודי ראבד-מנהל טרי של המחלקה במכללה הטכנולוגית בחולון, הדגיש את הקשר בין לימודי העיצוב לתעשיה המקומית שצריכה להתפתח על בסיס העיצוב.
• חיים פרנס-מנהל המחלקה בבצלאל, שבר את הכלים. בעוד האחרים שולחים משלחות של סטודנטים למזרח הרחוק ללמוד איך מעצבים מוצרי במבוק, המחלקה בבצלאל מעודדת מצד אחד את היצירתיות ומצד שני מפיקה עבור הסטודנטים מפגשים וחוויות עם אוכלוסיות מקומיות באווירה מקומית, כדי ליצור עיצוב בעל ייחודיות ישראלית.

ולסיום, זכו המשתתפים בחשיפה ראשונה לפריטים מתוך "אוסף העיצוב פרנזינה" - תערוכת עיצוב יוקרתית, מהחשובות בעולם, של משרד החוץ האיטלקי הכוללת פריטי עיצוב איטלקיים מקוריים בעלי ערך היסטורי. התערוכה תוצג במוזיאון חולון החל מחודש פברואר 2011 ותהיה פתוחה לקהל הרחב למשך 3 חודשים.

אז אם היה לכם ספק לגבי האפשרות של מעצבים ישראליים לחצות את האוקיינוסים ולהשתלב בתעשייה העולמית, הנה, זכינו לעוד אישור מצד התעשייה האיטלקית המכובדת ועתירת העיצוב, שגם היא שמחה לזכות ממשב הרוח הרענן שנובע מהמחלקות לעיצוב תעשייתי באקדמיה הישראלית.

שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן