8.2.2011

חגיגות ועוד - איך לחגוג יום הולדת קסום



ספרן של עינת ניצן-קנולר ותמי לוקסמבורג – הוצאת רימונים


"נוסעים יקרים, כאן פיליאס פוג, הקפטיין שלכם לטיסת אל-על מספר 80". בוקע קול מעורר ביטחון מחלקו הקדמי של מטוס הקרטון. "הכינו את המצלמות. יחד נצא למסע של 80 יום מסביב לעולם. נכין פיצות באיטליה, נשתתף במלחמת שוורים בספרד, ננסה לפענח יחד כתב חרטומים במצרים, ואם ישחק לנו המזל, אולי נזכה בהתערבות... אבל על זה אספר לכם בהמשך".

כך מתחילה חגיגת יום ההולדת מסביב לעולם, אחת מתוך 10 מסיבות קונספט המתוארות בפרטי פרטים בספר "חגיגות ועוד" של עינת ניצן-קנולר ותמי לוקסמבורג.




עינת קלינאית תקשורת ותמי מורה למדעים ויישומי מחשב. לשתיהן ותק רב בחינוך וטיפול בילדים. חברות, אמהות ויצירתיות. את כל התכניות המתוארות בספר, ניסו בהצלחה בגן חרמון ברמלה, ועכשיו, הן מציעות אותן להורים שרוצים לחגוג יחד עם ילדיהם בדרך מקורית ויצירתית.

"כשמכינים חגיגה במו ידינו, זה כמו להכין עוגה עם הילדים. נכון, זה מורכב יותר, אורך זמן ולפעמים מלכלך, אבל החוויה המשותפת, הטעם, הריח והחיוך של הילד נשארים איתנו לתמיד". אומרות עינת ותמי.

הספר כולל מסיבות הסובבות סביב 10 נושאים:
חגיגה מהאגדות – עם הדמויות המוכרות מאגדות הילדים המפורסמות
טיול בפריז – עם המונה ליזה, באגטים ועוד.
הרפתקה עם הדינוזאורים של העולם הקדום
חגיגה יפנית דהרה אל המערב הפרוע
• ביקור בקרנבל בברזיל

חגיגה במים – עם מסלול מכשולים ובועות סבון ססגוניות
בעקבות האוצר האבוד
משתתפים באולימפיאדה – עם תחרויות היתוליות משגעות
טיול מסביב לעולם – בהדרכתו של פיליאס פוג-80 יום מסביב לעולם - ז'ול וורן

כל אחת מהתכניות, מתייחסת לרצף של אירועים שמתחיל ביצירה ומשלוח הזמנות מקוריות, בילוי זמן ההתכנסות עד שכולם מגיעים, הצגה (טקסטים, תלבושות, תפאורה), משחקי חברה והפעלות, חידות, משחקי חשיבה, אוכל מקורי שברוב המקרים מכינים כל החוגגים יחד ברוח המסיבה ודקורציה מתאימה של הבית או החצר. והכל באמצעים עממיים. שום דבר יקר או יוקרתי.

הצילומים המרהיבים של אילן נחום, סוחפים. מתעדים את ההתלהבות הרבה של הילדים ועושים חשק להתחיל בהפקת המסיבה הבאה. הילדים שלי (27, 22 ,18) כבר קצת גדולים מדי לחגיגות כאלה, אבל הילד שבתוכי התעורר. בטוח שהנכדים יהנו... בבוא העת.

אז אם אתם מסוג ההורים שמוכנים להתאמץ קצת למען חוויה משותפת, אתם יכולים לקחת את התכניות "קומפלט", או לערבב בין הרעיונות, או לקחת מדי פעם רעיון כזה או אחר, סתם כדי לשחק עם הילדים. אפילו אם תקראו את הספר כהשראה ותוסיפו רעיונות משלכם כגון: רעיונות ליום הולדת בטבע, מיחזור, שמירה על איכות הסביבה ועוד. אני בטוח שעינת ותמי לא תתנגדנה.




אהבתי במיוחד את חגיגת המים. בילוי קייצי נפלא. היא כוללת מעבר מסלול מכשולי מים, הפרחת בועות סבון ענקיות, "שאיבת מים מן הבאר" והשיא: כביסה עם קרשי כביסה כמו פעם. (עינת ותמי, אין עליכן. לחשוב שאפשר ליהנות מכביסה ביחד? בזה אפילו תום סוייר היה מתקנא, אני בטוח). אחרי ספרים רבים שניסו לעסוק בנושא ונשארו בתוך הקופסה המקובלת והשחוקה, "חגיגות ועוד" עושה את זה באמת. עוזר לכם לזנק אל מחוץ לקופסה ולחגוג ברמה אחרת.


בטוח שתיהנו מהקריאה ומהחגיגות.
שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן