18.2.2011

נאום המלך – בית ספר לאימון (coaching)


"עשית זאת, הוד רוממותו!" אומר ליונל אוג, מאמן הדיבור של מלך אנגליה, לאחר שסיים את הנאום המפורסם, שאיחד את העם עם תחילת מלחמת העולם השניה. עד לאותו רגע, התעקש המאמן להיקרא ולקרוא למלך בשמו הפרטי. המלך סבל מגמגום קשה והמאמן מוכן לטפל בו רק במסגרת של שיוויון מלא ואחריות הדדית. בלי גינוני טקס.


הסיפור פחות או יותר ידוע מראש, מאחר שהוא מבוסס על המציאות, שבה הדוכס מיורק הומלך במקום אחיו שויתר על המלוכה בגלל רומן עם אשה אמריקאית גרושה. למרות זאת, כיאה לסרט בריטי, הוא מצליח לשמור על הדרמה עד הדקות האחרונות.
לכל אלה שלמדו ועוסקים באימון (coaching), זהו סרט לימודי חשוב. אשתו של המלך, מנסה למצוא לו מטפל שיפטור אותו מהגמגום. כל המטפלים המדופלמים, מתייחסים לבעיה הטכנית של המלך ונכשלים. ליונל אוג, שאינו מטפל מדופלם, אבל יודע להקשיב ולהבין, מבין שעליו להתייחס לאדם שמולו כמכלול. הוא מיחס את הגמגום לחוסר הביטחון של המלך הצעיר ביכולתו להנהיג את העם. ההתגברות על הבעיה מושגת רק כאשר המלך רוכש את הביטחון ביכולתו, כשברקע, המשבר הבינלאומי העצום המאיים על שלום העם הבריטי ועל אירופה כולה.



זהו סרט עטור פרסים... ואני מניח שעוד יזכה בפרסים רבים. התסריט שנון ותפור היטב. השחקנים מעולים וכן הבימוי והעיצוב התקופתי. הצופים נשאבים לתוך ההתרחשות, מתוסכלים וחרדים יחד עם המלך ומאמנו עד הרגע האחרון ונושמים לרווחה עם גמר הנאום הסוחף.
אם אתם עוסקים ב- coaching, אל תחמיצו. ואם לא, גם אל תחמיצו. זהו סרט מעולה.

במאי: טום הופר. תסריט: דויד סידלר. צילום: דני כהן.
שחקנים: קולין פירת', ג'פרי ראש, הלנה בונהאם קרטר, דרק ג'קובי, מייקל גמבון, גאי פירס, טימותי ספל
שלכם,
יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן