8.4.2011

נפרדים מאולפני גבע - עשרה ימים נוספים

אלפי מבקרים כבר ראו את תערוכת "נפרדים מאולפני גבע", אבל רבים לא הספיקו. עבור המעוניינים,שלא יכלו לבקר בתערוכה בשעות העבודה או לא ידעו על קיומה, תיפתח התערוכה שוב ב- 10 באפריל, למשך 10 ימים. בתאריכים 10-14 באפריל, תהיה התערוכה פתוחה בין השעות 17:00-21:00. לאחר מכן, בערב חג וימי חול המועד, בין השעות 11:00-16:00. הכניסה חופשית.



הזמנה חדשה - להגדלה לחץ על התמונה


זו תערוכת "מחתרת" שאצר יעקב גרוס, ביוזמה פרטית, רגע לפני שבניין אולפני גבע ייהרס ויפנה את מקומו למגדלים רבי קומות.

במערכה הזו, יוצג בתערוכה הסרט הראשון שצולם בישראל בפסח, שנת 1911, ע"י מורי רוזנברג, ציוני בריטי שבהמשך השתקע בירושלים. קטע מתוך הסרט נחשף לראשונה ע"י דוד פרלוב בסרטו "בירושלים". הסרט הופק ע"י שירות הסרטים הישראלי בסרטי גבע. דוד פרלוב גם ראיין את היוצר הראשון,  והראיון יוצג בתערוכה. במלאת מאה שנה לסרט, הכין יעקב גרוס בשיתוף עם ארכיון שפילברג, גרסה מלאה ומשופרת של הסרט והיא תוקרן ללא הפסקה על מסך מיוחד בכל שעות התערוכה. כמו כן, יוצג מבחר של סרטי גבעתיים מהשנים 1958-1970, סרטי תעודה, הסברה ויומני גבע מהשנים של תחילת המדינה.

הסרט "מעשה במונית" – ההפקה העלילתית הראשונה של האולפנים, יוצג בתערוכה בעקבות מבצע משותף של הבמאי לארי פריש,  משפחת נבון והארכיון הישראלי לסרטים בירושלים. יעקב גרוס הפיק  DVD מהעותק הטעון שימור של סרט העלילה הראשון של גבע.  הסרט ייחשף לציבור בתערוכה וניתן יהיה לרכוש עותק DVD לשימוש אישי.

בקיצור, אין לדעת מתי אפשר יהיה לראות שוב את המוצגים ההיסטוריים. חשוב לרוץ ולראות.


שלכם, יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן