17.4.2011

פסטיבל ג’אגלינג ה-18, גן השלושה (הסחנה), פסח 2011



לכתבה החדשה לחצו >> כנס הג'גלינג 2013

פעם בשנה, בימי חול המועד פסח, עוטה גן השלושה (הסחנה) תחפושת של מאהל קרקסי נודד. אוהלים צבעוניים קטנים, כביסה תלויה לייבוש על מיתרי האוהלים, ומסביב, מאות חובבי אמנויות הקרקס, שהתכנסו כדי לזרוק דברים באוויר... ולתפוס. ילדים, הורים ואפילו סבים וסבתות. בין המשתתפים ניתן לזהות מנהלים בכירים בתעשייה ואנשי עסקים, חלקם, מקצועני הג'גלינג ואמני במה בישראל וחלקם חובבים או סתם מתעניינים. משתקעים בשולי הפארק לכמה ימים וסופגים את אווירת הקרקס הקסומה במסגרת ידידותית.
זו הפעם ה-18 שפסטיבל הג'גלינג נערך במתכונת זו ומאפשר בילוי משפחתי קסום, במחיר עממי. השנה, ייערך הפסטיבל בין התאריכים 20-24 באפריל.


בתנועה מתמדת בסמוך למאהל הססגוני, באולם הספורט של קיבוץ רמת דוד, מתקיימות סדנאות שמעבירים אמנים ישראלים ואמנים אורחים מחו”ל. הכל כדי להנות ולהעלות את רמת אמנות הג'אגלינג בישראל. בהפסקות שבין הסדנאות, ממשיכים המשתתפים לזרוק ולתפוס. מלמדים אחד את השני מתוך פירגון הדדי ורצון אמיתי לשתף את האחרים בחוויית הג'גלינג. אין רגע דל. בשעות אחה”צ והערב, מתקיימים מופעי ג’גלינג נפלאים, שגולת הכותרת שלהם, הוא המופע הבינלאומי. במשך שנה, יוצרים מנהלי הכנס קשרים עם אמנים מהשורה הראשונה, זוכי פרסים ותהילה, ומביאים אותם ארצה למופעים ולהנחיית הסדנאות. שגרירות צרפת, הגאה מאד בהיותה מובילה עולמית של הקרקס המודרני, נותנת חסות להבאתם ארצה של אמני קרקס צרפתיים מובילים. אלה מביאים איתם את ניחוח הקרקס הצרפתי החדש: גישה קרקסית מודרנית המשלבת טכניקות חדשות, בימוי תיאטרלי מינימליסטי, והומור שנון ומעודן המחמם את הלב. היום, כבר לא מספיק להציג מיומנויות טכניות יוצאות דופן. הקרקס העכשווי משלב גם רעיונות ורגשות והופך לחוויה תיאטרלית מבויימת ומלאה יותר.




מתנדבים לאמנות ועשייה חברתית ניהול הפסטיבל נעשה לאורך כל השנים על ידי מתנדבים, אמנים וחובבי ג’אגלינג, בכוונה לאפשר חגיגה משפחתית ייחודית, במחירים שווים לכל נפש. גישה זו מאפשרת לקיים תכנית ב”ליגה בינלאומית” ולשמור על מחיר השתתפות עממי. בכנס האחרון, השתתפו מעל 1,300 איש!



בכל שנה, מארח פסטיבל הג’גלינג כ-120 משתתפים ממסגרות חינוכיות מיוחדות: ילדי עובדים זרים, ילדים ומבוגרים בעלי לקויות שונות ועוד. השתתפות אורחים מכובדים אלה מתאפשרת ללא כל תשלום. רק צריכים להגיע, בתאום עם הנהלת האירוע כמובן. מרגש לראות את ההתלהבות וההשתתפות של אורחים אלה בפעילות. קסם הג’גלינג מאפשר להם, ולו לכמה ימים, להתגבר על מגבלותיהם הפיזיות, המנטאליות והחברתיות. חלקם, "נדבקים" בחיידק הג'גלינג, וממשיכים לעסוק באמנות המופלאה, תוך שהם מקדמים את יכולותיהם הפיזיות והמנטליות.

המופע הבינלאומי – היהלומים שבכתר השנה, יופיעו במופע הבינלאומי האמנים הבאים:
Ines Brun מסין (במקור מגרמניה) בתעלולים עוצרי נשימה על אופניים. היא הראשונה בעולם שרכבה על אופניים כשהיא מבצעת עמידת ידיים על הכידון.




Stefan Sing & Cristiana Casadio מגרמניה – במופע TANGRAM, הם משלבים טכניקה מדהימה של ג'גלינג עם כדורים, יחד עם מופע תנועה וכוריאורפיה אמנותית מהפנטת.
Matt Hall מארה"ב – תרגילי "קופסאות הסיגרים" שלו מנוגדים לחוקי הפיזיקה. זה לא יכול להיות.


Shake That מבלגיה – 5 בר-טנדרים בסצנת ג'גלינג מהממת על הבר. מעיפים באוויר בקבוקי משקאות, כוסות קוקטטייל וקוביות קרח.




Cie Ea Eo/m2 מבלגיה – 4 אקרובטים ואמני ג'גלינג לכודים על במה דמיונית שהולכת ומתכווצת ללא רחמים על המופע התזזיתי שלהם שלא מוכן להיכנע לגבולות החלל שהולך ומצמצם את גבולות המופע.


Florent Lestage מצרפת וקנדה – מופע ג'גלינג עם קלאבים ומקל הליכה שבו הזמן נמס. הקלאבים מרחפים באוויר, כאילו פועל עליהם כח משיכה מסוג אחר, וחושפים משהו מאישיותו של האמן הפואטי.


בין אם אתם חובבי ג’גלינג או סתם מתעניינים או אולי רוצים להזין את החשיבה היצירתית שלכם או של ילדיכם, או אם אתם מחפשים בילוי משפחתי מיוחד במחיר סביר, פסטיבל הג’גלינג בסחנה הוא הפיתרון עבורכם. אפשר לבוא לכל הפסטיבל או לחלקו. לפרטים נוספים לגבי התכנית, הנהלים והזמנת כרטיסים, היכנסו לאתר של איגוד הג’גלינג הישראלי.

ולמעוניינים, עוד אטרקציה מיוחדת לבילוי עם ילדים: תערוכת NaMasToy – צעצועים אנלוגיים בעולם דיגיטאלי - אוסף צעצועים עממיים מהודו – אוצרת: אפרת שקד שלכם, יורם בר-סלע

לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלך בפייסבוק -



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן