7.5.2011

דוקאביב 2011- התכניות המיוחדות

לכתבה על דוקאביב 2017 - לחץ כאן


דוקאביב 2011- הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי
12-21 במאי, בסינמטק תל-אביב, בית ציוני אמריקה ונמל נמל תל-אביב
חלק שלישי – התכניות המיוחדות


The Next Doc
פסטיבל דוקאביב 2011 משיק השנה מסגרת מיוחדת המביאה אל קדמת הבמה, את אנשי החזון, בעלי המעוף, הממציאים ופורצי הדרך. שורה של מצגות קצרות תחשוף את תהליכי היצירה ומקורות ההשראה של כמה מהיוצרים הכי מעניינים ונועזים הפועלים בתחום הדוקומנטרי ובתחומים המשיקים לו.

החיים ביום אחד / קוין מקדונלד
רידלי סקוט, והבמאי קווין מדונלד ואתר YouTube יוצרים לראשונה סרט דוקומנטרי שכולו מורכב מתוכן גולשים. קהיליית יוצרי YouTube הוזמנה לשלוח סרטונים שצולמו ב-24.7.2010 ומייצגים יום בחייהם. הוגשו לפרוייקט יותר מ- 85,000 סרטונים ויותר מ-4500 שעות של חומר גלם מ-197 מדינות. מתוכם נערך סרט באורך מלא. החיים ביום אחד מציג תיעוד מסחרר, מעורר השראה, מלא חיוניות ואנושיות, של יום גלובלי אחד.


EXIT THROUGH THE GIFT SHOP / אקזיט דרך החנות
בסוף שנות ה-90, החל להופיע סוג חדש של גרפיטי על קירות ערים רבות בעולם. שילוב של הדבקות, פוסטרים, שבלונות ופיסול, שזכה לכינוי 'אמנות רחוב' והפך להיות כלי ביטוי בועט שייצג את תרבות הנגד של דור שלם. טיירי גואטה, דוקומנטריסט חובב, יוצא לתעד את העולם אפוף החשאיות הזה על פרטיו רווי האדרנלין. במשך 8 שנים הוא התלווה לכמה מאמני הגרפיטי הידועים (לשמצה) בסצנה והפך להיות המתעד הבלעדי של דרכי הפעולה שלהם. פגישה עם יוצר הגרפיטי הבריטי הנודע בנקסי מביאה למהפך בסיפור, כשזה מסובב את המצלמה ומפנה אותה כלפי גואטה. האדם היחיד שהצליח לצלמו אי פעם, ויוצר סרט מתעתע ומסחרר המציג את סיפורו האישי, לצד סיפורה של אמנות הרחוב ומקומה בעולם האמנות.


ערב מיוחד: הדוק הבא - על המזח בנמל
יוני בלוך, קותי מן, רננה רז, יעל ברתנא סולו אביטל ועוד בערב מיוחד של פרזנטציות קצרות וקצובות המוקדש ליצירות שמגדירות מחדש את גבולות התחום התעודי הנתון לאחרונה בעידן של שינויים וחידושים.

re:invent - סדנה עם בריאן ניומן
למה לנסות לחזות את העתיד, אם אפשר פשוט להמציא אותו?
סדנה מעשית של יום שלם עם בריאן ניומן, אשר יוביל את המשתתפים אל מחוזות העתיד של התחום, ויעניק ליוצרים ארגז כלים קונקרטי, מעשי ועדכני, שיסייע להפוך עידן של שינויים לעידן של הזדמנויות חדשות.

אנימה דוק
סדנת אמן עם האנימטור הוותיק פול פירלינגר. במסגרת הסדנה הוא יציג את עבודתו ואת תפישת עולמו היצירתית, יענה על שאלות מהקהל וגם ייפגש עם יוצרים נבחרים לפגישה אחד על אחד. במסגרת הסדנה יוקרן סרט האנימציה הקצר.

Foodoc
חגיגה של סרטי אוכל, מפגשים עם שפים מפורסמים וטעימת אוכל, במתחם שליד שוק האוכל בנמל תל-אביב.

אל בולי - מעבדת הבישול / ג'רון וטצל
הסרט על המסעדה הנחשבת לטובה בעולם, שהיא גם מעבדה. תיעוד של דרכי העבודה המיוחדות ב'אל בולי', השוכנת בקוסטה בראבה שבספרד.
שישה חודשים בשנה המסעדה נסגרת לקהל והצוות מתפנה לניסיונות מדוקדקים, כמעט מעבדתיים, בפירוק מולקולארי והרכבה יצירתית של מרקמים בלתי מוכרים לחיך. בחצי השנה הנותרת מוגשות ללקוחות המאושרים שזכו במקום ישיבה, שלושים המנות החדשות שהומצאו על ידי השף ואנשי צוותו

תהנו מהארוחה / וולטר גרוטנהויס
הבמאי וולטר גרוטנהויס עושה הכל כדי שנחשוב על האופן שבו אנחנו צורכים מזון. הוא לוקח כמה ממרכיביה של סעודה חגיגית, ובודק מהיכן הגיעו ומה הנזק הגלוי והסמוי שהם גורמים לסביבה. למשל גרעיני סויה, שנזרעים כאוכל לחזירים על שטח ענקי בברזיל שהיה בעבר יער. שרימפס, שתושבים בפיליפינים נהגו לאסוף בין העצים המונגרוביים, אך כיום גדלים בבריכות של אדם עשיר שהרס את הפרנסה באזור. ואפילו מים, שנוודים בקניה נהגו להשקות בהם את עדריהם, אך הם הוטו מאפיקם לטובת שימוש תעשייתי והשאירו את אנשי האזור צמאים וחסרי כל... מישהו רוצה תוספת?

3 כוכבי מישלן / לוץ' הכמייסטר
כל מסעדה הזוכה ב-3 כוכבי מישלן, זוכה מיד בהכרה עולמית באיכותה, בפופולאריות שלה ובעלייה בהכנסותיה. שפים של מסעדות, נהפכים בן יום לסלבס והופכים להיות מבוקשים בטלוויזיה, בעיתונות ובתחרויות הבישול השונות. הסרט מציג את מאחורי הקלעים של החיים היומיומיים של אותם שפים, הרחק מאור הזרקורים. מתברר שאותם שפים, שמנהלים שיחות חולין מנומסות עם לקוחותיהם ומעלים את הטון כשמדובר בצוות העובדים במטבח, עורכים בעצמם גם את הקניות בשווקים המקומיים, מבצעים ניסויים במעבדות גסטרונומיות; ואפילו אפשר למצוא אותם מחפשים צמחים אכילים על קו החוף.

מסעדה בנקודת רתיחה-על המסעדה הטובה בעולם / כריסטיאן וורטינג
מסעדת נומה, אשר בקופנהגן, דנמרק, הוכתרה באפריל השנה למסעדה הטובה בעולם (וגברה על מסעדת "אל-בולי" הספרדית, שהיתה ראשונה בארבע השנים האחרונות). השף הראשי רנה רדזפי נוקט במשמעת צבאית כדי להשיג את החזון הקולנארי הייחודי שלו, שבוחן את הטעמים והניחוחות של האיזור הנורדי. רנה, בן 30, בנו של נהג אוטובוס ומנקה, הגיע במקרה לבי"ס לבישול ומאז לא הביט לאחור...
במשך ששה חודשים עוקב הסרט אחר העבודה במטבח העסוק והסוער הזה, בו שפים בינלאומיים עובדים זה לצד זה עם אסירים לשעבר.הם עובדים 70-80 שעות בשבוע ונמצאים תחת לחץ בלתי-פוסק. והכל - כדי לתת לסועדים חוויה ייחודית, ובעיקר - כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של רדזפי, שלא יסבול שום דבר שאינו בגדר שלמות

טרה מטדרה / ארמנו אולמי
תנועת הסלואו פוד המאגדת חקלאים, שפים ויצרני מזון מסורתי מכל העולם, חוגגת בשנים האחרונות את יום ה'טרה מאדרה', בו מציינים ברחבי העולם את ערכיה ומטרותיה של התנועה: "טוב, טרי והוגן". הסרט משלב תיעוד נרחב מכינוס 'טרה מאדרה' בטורינו, ומציג מפגן כוח מרשים של נציגים מ-150 מדינות. לצידו טקס אכסון סוגי צמחים בצפון נורבגיה למשמרת לדורות הבאים, סיור בחוות קטנות בהודו ובאיטליה בהן מגדלים תוך התחשבות באדמה ובסביבה, ולבסוף - צילומים מרהיבים של חדוות החיים תוך הקשבה לטבע ולעונות השנה והרחק משאון העיר. שיר הלל לאימא אדמה.

מכתבים מהמדבר (פרידה מן האיטיות) / מיקלה אוקיפינטי
במדבר דיונות שבצפון הודו, חיות כמה משפחות בבתים פשוטים עשויים מחול, בדלות, בדלילות ובניתוק. התקשורת בינן לבין העולם מתנהלת כבר 20 שנה באמצעות הארי שארמה, הדוור הנאמן והמסור, שיוצא מדי יום למסע שמתחיל באופניים - כל עוד יש סימני אספלט - ונמשך בלי חיפזון אך בהתמדה, בהליכה ברגל בין גבעות החול המשתנות עם הרוח. בתוך שק סוכר הוא נושא על גבו את הבשורות הטובות והרעות, מכיר היטב את הנמענים, ולעתים קרובות אף מקריא להם את המכתבים: מהאחות שמתלוננת על בעלה, מהבן שמתחיל להסתדר בעיר. לאט לאט ובסבלנות רבה הוא עושה את הסיבוב, ולעתים מתארח לפטפוט קצר. כשאנטנה סלולארית חדשה מוקמת בסביבה, היא מאיימת להאיץ את קצב החיים ולצמצם את הפרנסה.

לנגה – הכופרים מארץ המחסנים
שלוש דמויות, שלושה ייצרני מזון שפועלים וחושבים בדרך קצת אחרת. שלושה סיפורים מלנגה – חבל ארץ קסום ייחודי, בין היפים באיטליה ומועמד להצטרף לרשימת אתרי המורשת של אונסקו. אורבניזציה, בנייה רוויה, ופיתוח מואץ מאיימים לשנות את אופי החבל ולהפוך אותו לנד"לן המוקצה למחסנים. שלושת גיבורי הסרט מסרבים לבל את גזירת השינוי ופעילים כל אחד בדרכו כדי להציל את לנגה שהם אוהבים.

שמיים כחולים לחם שחור
הסרט עוסק בקהילה חקלאית קטנה ברוסיה בזמן קציר החיטה, והסיפור הוא בפרטים הקטנים. איליה טומשביץ, הבמאי אומר: "המבנה והמקצב משקפים את ההבנה שלי על החיים כמהלך של ימים ולילות שיש ביניהם שוני רב - הימים נועדו לאנשים והלילות לשינוי העולם. מדי בוקר אנשים קמים בכדי לראות אם העולם השתנה קצת. לכן היה לי חשוב ליצור קצב מיוחד, להראות את החיים והתנועה מתמוססים לתוך הריקנות של החלל. זהו סופו של הקיץ".

איך לקטוף פירות יער
ערפילים עוטפים את עצי היער באזור סאבוקוסקי שבצפון פינלנד, ביניהם מציצות דמויות קטנות מכוסות מכף רגל ועד ראש המלקטות פירות יער בים העצים. תמונה סוריאליסטית זו גורמת להתמרמרות בקרב האוכלוסיה המקומית - הפולשים הם למעשה מהגרי עבודה מדרום מזרח אסיה, שבאו להרוויח קצת כסף ומתחרים בהם על פרנסתם. המהגרים משלמים על הנסיעה הארוכה, עובדים 18 שעות ביום באיסוף פירות היער, מוכרים אותם למפעלים המקומיים וחוזרים לביתם עם כמה מאות אירו. עוד אחד מ"פלאי" הגלובליזציה.

משורר הגראפה
רומאנו לוי מייצר גראפה בשיטה המסורתית שהוא האחרון שעוד משתמש בה. בקבוקי הגראפה שלו, שנחשבת לאחת הטובות בעולם עושים את דרכם אל מסעדות יוקרה מובילות. כל בקבוק נושא תווית שאותה הוא מעטר באופן אישי באיור מעשה ידיו. הוא בר מזל, והוא הראשון להודות בזה – הוא נולד גדל ועבד כל חייו באחת מהפינות היפות והשלוות ביותר בעולם. משורר הגראפה מזמין אתכם לאפריטיבו. צ'ין צ'ין!


הקרנות מיוחדות:
docart
לאה גולדברג בחמישה בתים / יאיר קדר
הסרט הוא הצדעה דוקומנטרית למשוררת האהובה בישראל, והוא מספר את סיפור חייה ויצירתה דרך חמישה בתים, ובאמצעות שיחות עם חבריה, צילומי ארכיון וסטילס, שירה ופזמונים, טיפוגרפיה אמנותית ווידיאו ארט. כל אלה חוברים לכדי חוויה של היכרות אינטימית עם סיפור חייה הסוערים של האישה שבחרה בעברית והעברית בחרה בה.

פלטשקעס / עפר ינוב
פלטשקעס (זרועות נפולות ביידיש) עוקב אחרי חנה, רינה, רות, תלמה ומרים, חמש נשים אינטליגנטיות ורב גוניות בגיל שבעים-שמונים פלוס, המנסות בהנחיית הכוריאוגרפית גלית ליס, להעלות מופע מחול מקצועי ללא פשרות, העוסק בתהליך ההזדקנות וביחס החברה אליו. במהלך שנה של חזרות מפרכות עוברת כל אחת מהן תהליך שונה ומיוחד. אמנות הריקוד מעמידה בפני כל אחת מהגיבורות אתגרים של גוף, נפש ותודעה, שאינם קלים בכל גיל ועוד יותר מכך בגילן.

ג'נט / רות ולק
ג'נט אורדמן, אישה קטנה, אריסטוקרטית, מלאת עוצמה, כל חייה קודש לעבודת המחול ולכלביה. הסרט "ג'נט", מביא לראשונה ובאופן בלעדי את סיפור חייה: שילוב של שני עולמות הפוכים. מן הצד האחד עבודה סיזיפית, בלתי מתפשרת ומיוזעת של עולם המחול הישראלי, ומן הצד השני חבויה מערכת יחסים אינטימית ובלתי מוכרת של ג'נט עם הברונית בת שבע דה רוטשילד.

להוציא ספר עם שטיידל / ג'רון וטצל ויורג אדולף
גרהארד שטיידל הגיע למעמד מיוחד במינו: הוא המוציא לאור המבוקש ביותר בעולם האמנות. בכירי הצלמים והאמנים עומדים אצלו בתור ומחכים שיוציא את ספרם. והוא עושה זאת בקפדנות אין קץ מא' עד ת', משקיע את נשמתו בכל ספר, מלווה את כל ההחלטות. ללא לאות מציע, יוזם, מנסה להשפיע, אבל בסופו של דבר מדגיש את היותו משרתם של האמנים. צמד הבמאים עוקב אחריו בבית הדפוס המיוחד שלו בגטינבורג, שם נעשית ההפקה כולה, וטס עמו בכל רחבי העולם לפגישות עם אמנים ולאירועים נוצצים הקשורים בלקוחותיו המיוחדים. ביניהם: רוברט פרנק, אד רושה, גונטר גראס, קרל לגרפלד, רוברט אדמס, ג'ף וול וג'ואל סטרנפלד, שתהליך הפקת ספר התצלומים שלו מלווה את הסרט כולו.

מיקיס תיאודורקיס, מלחין. / אסטריס קוטולאס וקלאוס סאלגה
ממרומי 84 שנותיו, לוקח המלחין היווני הדרמטי את הצופים למסע לאורך קרוב ל-70 שנות קריירה מוסיקלית פורייה במיוחד. הוא מספר, מדגים, מנתח ומפרש את מקורות יצירותיו בעזרת שפע של קטעי ארכיון שמתלווים להפליא להסבריו. תמונות מילדותו, האהבה לכרתים והשפעתה על המלודיות שכתב, חוויות של שחרור וחופש - פעם אחרי שחזר מהגלות ופעם כשברח לפריז משלטון הקולונלים.

דייוויד ביילי, ארבע פעמות בתיבה, ובלי לרמות / ז'רום דה מיסולץ
כריזמה נשפכת, שיער לא מסורק בפרינציפ, מדליק סיגריה בסיגריה, בן 73 שממשיך לעבוד במלוא המרץ כצלם, צייר ופסל. כבר עשרות שנים שדיוויד ביילי פועל כצלם אופנה מהשורה הראשונה, כפוטוז'ורנליסט סקרן שהסתובב בברזיל, ניו גינאה ואפגניסטן, וכיוצר קולנוע מלא הומור שניהל שיחה במיטה עם אנדי וורהול. נשוי ברביעית (הראשונה הייתה קתרין דנב) לנשים יפהפיות ששימשו לו מודל, חבר של כל המי ומי אותם תיעד במצלמתו. כעת, כשהוא מעביר את ימיו העסוקים בין הסטודיו שלו בלונדון לבין ביתו הכפרי בדבון, ביילי מסכים להתמסר לבמאי ג'רום דה מיסול, בחן ובהומור של מי שיודע לשלב רצינות וקפדנות אינסופית בעבודתו, עם נונשלנטיות מלאת קסם.

סינמה קומוניסטו / מילה טורייליץ'
הקולנוע היוגוסלבי ידע ימי זוהר בתקופתו של המרשל טיטו. הדיקטטור שאהב קולנוע באופן אישי, השתמש בו ככלי תעמולה מרכזי לבנייתה של פטריוטיות נלהבת. בעיר הסרטים שהקים היו צוותי הפקה, תפאורות גרנדיוזיות, שחזורים היסטוריים והמוני חיילים, טנקים ותותחים שנלקחו הישר מהצבא לימי צילום. הוא דאג להפקת סרטי גבורה על פרטיזנים ועל בניית המולדת, מלווים בשירה ובנגינת אקורדיון, ולא ויתר על צפייה בסרט בהקרנה פרטית מדי לילה, במשך 31 שנה.

מה נשמע? / יאניק ספלידסבול
האמן הדני מיכאל אלמגרין ובן זוגו האמן הנורבגי אינגר דרגסט, נפגשו לפני 16 שנה, התאהבו והחלו ליצור יחד בסטודיו שהקימו בברלין. העבודות שלהם גורמות לקהל להרהר על הסטטוס-קוו המקובל - מראה שהציבו מול פסלה המפורסם של בת הים בקופנהגן נועדה להדהד את האגוצנטריות הדנית המוגזמת בעיניהם, וסרט וידאו של שני גברים צעירים מתנשקים, שהוצב בתוך אנדרטת זיכרון בברלין, נתן פומבי לרדיפת ההומוסקסואלים בתקופה הנאצית.
הסרט מלווה את השניים בתהליך הכאוטי אך גם המשעשע של תכנון הביתן הנורדי בביאנלה בוונציה ובנייתו, בו הם מציגים "בית למכירה" המזמן כמה הפתעות למבקריו.

Docsport
פאבלו אסקובר, אנדרס אסקובר / ג'ף ומייקל זימבליסט
סיפור על נקודות המפגש בין הכדורגל, הפשע המאורגן והפוליטיקה. שני קולומביאנים שנשאו את השם אסקובר, שניהם ממדאין, ללא קשר משפחתי אך עם גורל השלוב זה בזה. פבלו אסקובר, מעשירי תבל, עמד בראש קרטל הסמים הידוע של העיר וחיסל את העומדים בדרכו באמצעות פצצות, אך גם קנה את לב העניים, דאג למזון ולעבודה וטיפח את הכדורגל.
אנדרס אסקובר, כוכב כדורגל אהוב ואכפתי, הפך לקפטן הנבחרת הלאומית שנתמכה כספית על ידי פבלו והגיעה בשיאה למשחקי גביע העולם בלוס אנג'לס (1944). השניים נרצחו, כנראה על ידי אותה משפחת פשע. גול עצמי שהבקיע בטעות, עלה לאנדרס בחייו, וסימל בעיני קולומביאנים רבים את התאיידות התקווה לשיפור בארצם.

מועדון הקרב של פירנצה / לואיג'י מריה פרוטי ורוברו אימפיליה
זוהי מסורת שנתית המתקיימת בפירנצה מאז 1530 - ארבע קבוצות שייצגו פעם משפחות אצולה על צבעיהן, סמליהן ותלבושותיהן הססגוניות, נלחמות זו בזו במשחק שהוא מעין כדורגל עתיק ונטול חוקים. 27 איש בכל קבוצה, כשמדי פעם יוצא מישהו על אלונקה אחרי שנפצע מהמשחק האלים. לא רק מוטיבציה ספורטיבית מניעה את השחקנים - מתערבבות בו גם נקמות על העבר או עצבים על ההווה. הסרט מלווה את ג'ובאני הכחול, גברו האדום, פוסי ובנו פוסינו הלבנים, וג'יאנלוקר הירוק. כל אחד וסיבותיו לקחת חלק בדרמת הטסטוסטרון הזו, שסוחפת את תושבי העיר ומועברת בשידור חי.

MUSIC DOC
Pool Party
בריכת מק'קארן בברוקלין פתחה את שעריה לציבור בשנת 1936. הבריכה, שגודלה כארבע בריכות אולימפיות מחוברות, משכה אליה המונים עד עליית הפשע המאורגן והמשבר הכלכלי של שנות ה-70, שגרמו להידרדרות המקום וסגירתו לכמעט שני עשורים. הסרט עוקב אחר גלגוליה השונים של הבריכה הענקית, עד לתחייתה בשנות ה-2000 כחלל הופעות טרנדי למוסיקה. סיפורה של הבריכה נחשף במעין רשומון אורבני מפיהם של האמנים שהופיעו בו, הקהל, תושבי האזור, כרישי נדל"ן, אנשי פיתוח עירוני והיסטוריונים. בסרט משולבים קטעי הופעות סוחפים של להקות ותיקות כמו סוניק יות' והברידרז, לצד כוחות עולים כמו Hold Steady ו- Ting tings.

Blank City
בסוף שנות ה-70 התהוותה באיסט וילג' של מנהטן קבוצה של יוצרים, שחיפשה דרכים לבטא את עצמה ולהביע את זעמה נגד הממסד הפוליטי וההוליוודי, וסימנה גל אמנותי חדש. הם עשו זאת באמצעות קו מוסיקלי אופייני וסרטי סופר 8 ו-16 מ"מ. הקבוצה כללה רשימת יוצרים ארוכה, ביניהם הבימאים ג'ים גרמוש וג'ון ווטרס, השחקן סטיב בושמי והזמרת דבי הרי, כמו גם עמוס פו, ג'יימס נארס, אריק מיצ'ל, סוזן זיידלמן ורבים אחרים. הבמאית סלין דנהיר מראיינת אותם כעת כשהם בשנות השישים לחייהם, בליווי קטעים מיצירותיהם, וכך נולדת מחדש הסצנה ההיא וימיה הראשונים של ניו יורק כבירת התרבות העולמית.

Search and Destroy: Iggy & The Stooges' Raw Power
שנות אור לפני שהחל לחלטר בפרסומות לביטוח רכב ולהשתעשע בטקסטים של מישל וולבק, איגי פופ וחבריו המחוצ'קנים מפרבר אפור של דטרויט הקימו את הסטוג'ס והוציאו את Raw Power, אחד האלבומים המוכרים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של הרוק. שנים מאוחר יותר, מפרק הבמאי מורגן נוויל לגורמים את תהליך היצירה של האלבום החד פעמי, בעזרת חברי הלהקה ששרדו, ומראיין חבורה מכובדת של מעריצים שצמחו בהשראתו, בהם כריסי היינד (הפריטנדרס), ג'וני מאר (הסמיתס) והנרי רולינס.

Rocksteady: The Roots of Reggae
על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על רגאיי? בשנות ה-60' זכתה ג'מייקה בעצמאות מדינית, וברחובותיה של קינגסטון עלה ובעבע ה-Rocksteady, זרם מוסיקלי שנולד מהסקא והצמיח את הרגאיי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. סרטו המרגש של סטשה בדר מלווה איחוד היסטורי של המוסיקאים הגדולים מאותה התקופה, שמתקבצים מכל רחבי העולם בקינגסטון, ג'מייקה, להקלטה מחודשת של הקלאסיקות ההן ולהופעה חד פעמית. דרך אוסף של ראיונות, הופעות, קטעי ארכיון נדירים ואנקדוטות משעשעות, נחשפת אחת התקופות המרתקות בדברי ימיה של המוסיקה המודרנית.

הקרנות מיוחדות נוספות...
אגרופים חשופים / איאן פאלמר (KNUCKLE)
הנוודים האיריים שחיים באנגליה ובאירלנד הם קהילה סגורה, בעלת מסורת ומנהגים ייחודיים. הם נישאים בינם לבין עצמם ולמרות זאת, תחושה עמוקה של זהות וגאווה מפרידה בין המשפחות השונות. כשפורצים סכסוכים, נציג מכל משפחה מתייצב לקרב באגרופים חשופים. הסרט עוקב אחר ג'יימס, מגנם של בני משפחת קווין מק'דונאס, המסוכסכים זה עשרות שנים עם בני משפחת ג'ויס. שוב ושוב הוא נקרא להתמודד בקרבות מול בני דודיו וקרוביו מהמשפחה היריבה. תיעוד נדיר בן 12 שנה של מעגל אלימות הדמים, שנראה כי תמשיך לנצח באין מפריע.

הפרסטרויקה שלי / רובין הסמן
הם גדלו כילדים ברוסיה הסובייטית, למדו באותה הכיתה בבית ספר מס' 57 במוסקבה, וחוו באופן אישי את נפילת החומות. אולגה, שהיתה הילדה הכי יפה בכיתה, היא היום אם חד-הורית המתפרנסת משירות לקוחות למוצרי ביליארד. רוסלאן היה זמר פופ-פאנק והיום מתפרנס מנגינה בבנג'ו בתחנות מטרו. אנדריי הפך לבעל רשת חנויות יוקרתית לבגדי גברים. בוריה ולובה הם מורים להיסטוריה. הנוסטלגיה לילדות חסרת הדאגות, מתפוגגת ככל שהם מתבוננים לאחור בניסיון להבין היכן חיו, ומעכלים את מחיר השינוי הדרסטי שעברו. הבמאית רובין הסמן עוקבת אחר חייהם כמבוגרים, משלבת סרטים ביתיים נדירים עם סרטי תעמולה, ויוצרת תמונת מחזור מאלפת של בני הדור הסובייטי האחרון.

היסטוריה של אהבה / סימון באדר וג'ו שמייזר
צריך מנה גדושה של אומץ כדי לעמוד מול המצלמה קבל עם ועולם, ולספר מה זאת אומרת להיות בת להורים ונכדה לסבים וסבתות נאצים, או לגלות שאמא שלך עינתה נשים במחנה ריכוז. שתי הבימאיות מציינות נקודות מפתח בהתייחסות האוסטרית לנאציזם, שלוותה בהכחשה והדחקה. כפמיניסטיות, הן בודקות איך תפקדו הנשים בזמן המלחמה ואחריה. הן מביאות עדויות של בנות ונכדות המתארות בגילוי לב ובכאב איך התפתחה ההבנה שלהן לגבי שייכותן הגנטית (החד משמעית) והנפשית (הרב משמעית); איך הן מתמודדות עם המשא הזה שעל כתפיהן (כאימהות, למשל); ועד כמה האמביוולנטיות מתעתעת בהן. העדויות מלוות בצילומי ארכיטקטורה המדגישים רובד סימטרי, מעוצב, נקי וקר של וינה שאחרי המלחמה.

המלחמה של ויבו לודוויג / דיוויד יורק
ויבו לודוויג הוא כומר בן 68 מצפון קנדה, שבחר להתרחק מהעולם המתועש ולחיות עם 50 בני משפחתו המורחבת בפשטות מופגנת, בחווה מבודדת אותה קנה לפני 25 שנה. אלא שברבות הימים מתברר שהחווה יושבת בלבו של שדה גז ונפט עצום. ויבו ומשפחתו מרגישים שאין להם לאן ללכת, והם נלחמים על זכותם לסביבה נקייה מרעלים. ניסיונותיהם לגייס את דעת הקהל לא עולים יפה. רק כשמתרחשים פיצוצים מסתוריים בבארות, מגיעה אליהם התקשורת, ואז אנשי החווה הופכים לחשודים העיקריים.

אתם מסתכלים עלי כאילו שאני גרה כאן, אבל אני לא / סקוט קירשנבאום
סרט המישיר מבט אל מחלת האלצהיימר ואל אישה מדהימה שחולה בה, לי גורביץ', המאושפזת בבית אבות יהודי בקליפורניה. היוצרים מלווים את השגרה שלה במוסד המרווח, כשהיא מקפידה ללבוש חליפות ועונדת עגילים ושרשרות בצבעים תואמים. באי שקט היא מתהלכת אנה ואנה בין המסדרונות והחדרים, מטרידה בנימוס את הצוות המטפל, מלאת חיוניות, רוקדת, מפטפטת, נואמת, מסבירה ועונה על שאלות במשפטים שלמים עם היגיון פנימי, שידוע לה בלבד.

אינסטינקט משפחתי / אנדריס גאוג'ה
זאנדה היא אמא לבן ובת אותם ילדה לאחיה בכפר קטן ועלוב בלטביה. האח נשפט למאסר של שנה על התעללות בהם, בעוד היא עסוקה בגידולם, בהדיפת אחיה הצעיר שהתנחל בביתה, ובהרחקת רווקי הכפר השיכורים תמיד, שלא מפסיקים להציק לה. כעבור שנה, לקראת שחרורו של האח, מאלצים אותה שירותי הרווחה לבחור בין הילדים לבינו. תוך התעלמות מנוכחותה של המצלמה, מתנהלים להם החיים בביתה הצפוף והמוזנח של זאנדה, ומאפשרים התבוננות בעולם המתנהל באכזריות אי שם בשולי הקיום האנושי.

שדכן וראש עיר / אריקה הניקובה
אחרי שהבתים שופצו, הדרכים תוקנו, הביוב פועל וכך גם הבריכה החדשה ומגרש הכדורגל, ראש העיירה היפה והמבהיקה שבמזרח סלובקיה, גנרל בדימוס, לוקח על עצמו משימה - לחתן את 70 הרווקים והרווקות שעברו את גיל 30. למה? כי הוא מודאג מעתיד האנושות, ומהזדקנותם של הצעירים הללו בלי מישהו שידאג להם. במשך שנתיים הוא הציע פרסים, ואף ילד לא נולד. עכשיו יש לו רעיון חדש: מסיבת רווקים מושקעת, עם תזמורת ומקהלה, וגם תגבורת רצינית של צעירים מהעיירות בסביבה. שישה חודשים אורכות ההכנות שלו ושל מזכירתו הנמרצת, שעוברת מבית לבית בתחנונים וניסיונות שכנוע, עד שמגיע הערב הגדול.

בקצה רוסיה / מיצ'ל מרצ'ק
12 בסיסים זעירים פזורים לאורך אלפי קילומטרים בגבול הצפוני של רוסיה, באזור נטול אויבים של ממש. אלכסיי, חייל צעיר בן 19, מסיים את הטירונות ומגיע למחנה הזוי כזה שכל כולו צריף וחצי. מחכים לו שם חמישה חיילים ותיקים ומנוסים ששכחו איך נראים החיים מחוץ למרחבי שלג העד, ולא מראים סימנים של געגוע. אינטימיות גברית, הרבה וודקה, וגיטרה שפורטים עליה שירי אהבה נוגים, אחראים על סערת הנפש הרוסית, לצד סדר יום צבאי מוקפד, שמירה על ערכי המולדת, הישרדות רבת תושייה בממלכת הקרח, וניתוק מוחלט מהעולם.

אין כניסה אין יציאה/ מריאל קליין וג'ולי קרוצק
הלמוט הוא אח טוב. הוא מאפשר לקרל אחיו לגור בביתו לאחר שישב בכלא 15 שנים על עבירות חוזרות של אונס ואלימות קשה. אלא שהלמוט חי בכפר ובכפר מפחדים מקרל. לכן מפגינים השכנים מדי יום מול הבית בדרישה לסילוקו ומתנכלים למשפחה שנאלצת להסתתר מאחורי תריסים מוגפים עד יעבור זעם. בקיעים בחומת ההתנגדות של השכנים מתגלים כאשר כמה נשים מגיעות למסקנה שצריך לדבר עם הלמוט ולשמוע מה בפיו.

נוסטלגיה אל האור / פטריסיו גוזמן
מדבר אטקמה, צ'ילה. בשעה שהאסטרונומים מנסים לגלות איך נולד העולם בעבר הרחוק, אמהות ואחיות של קורבנות פינושה מבקשות לגלות את גופות יקיריהן מן העבר הקרוב. המדבר המיוחד הזה מתאפיין בתנאי יובש קיצוני, כך שגופות שנקברו באדמתו נשתמרו אלפי שנים, ובשמיים נוצרת צלילות יוצאת דופן המאפשרת צפייה משובחת במיוחד בכוכבים.
הבמאי פטריסיו גוזמן, שהתמחה בסרטים פוליטיים, מפגיש בצורה פיוטית בין האסטרונומים, שבנו במדבר את הטלסקופ הגדול ביותר בעולם, ובין הנשים החופרות יום אחר יום לא רחוק משם, מחפשות שרידים של בני משפחתן הקרובים ומסרבות להניח לעבר הרע להישכח.

פילה בת מזל / ליסה לימן
כמה מזל כבר יכול להיות לפילה אפריקאית שאיבדה את אימה בילדותה, והגיעה לקרקס אמריקאי? זו השאלה המלווה את הסרט שמתחיל כשדויד באלדינג, בעל הקרקס, מרגיש שלפילה האהובה פלורה נמאס כבר להיות בקרקס, וכי בגיל 16 מגיע לה לחיות עם בני מינה. האינטימיות והסימביוזה שנוצרו בינו לבין הפילה מקשות עליו את הפרידה ממנה, והוא משקיע שנים בחיפוש אחר מקום מתאים עבורה. ממאן לוותר עליה אבל מכיר בצורך. גם כשנמצא מקום הולם, הוא ואשתו העריריים ממשיכים לעקוב אחריה תדיר באמצעות האינטרנט, וכשהיא מתנהגת בתוקפנות ומאובחנת כסובלת מפוסט טראומה, נאסר עליו לפגוש אותה. סיפור על אהבה גדולה ומאות קילוגרמים של רגש החבויים תחת עור עבה.

נדודי קיץ / לין טרו ונלסון ווקר
במשך עונה שלמה שהה צוות צילום באוהלה של משפחת נוודים קטנה ברמה הגבוהה של מזרח טיבט, וליווה את לוצ'ו, יאמה ובתם התינוקת שעדיין אין לה שם וקרויה בחיבה 'השמנמונת החיוורת'. אוהל, כמה יאקים וכלב הוא כל רכושם. הם קמים לפנות בוקר כדי להספיק את כל המטלות של חייהם המפרכים, מחממים באמצעות שריפת גללי יאק, ומתפרנסים ממכירת צמר ותולעי קטרפילר פונגוס המשמשות להכנת תרופות. סיפורה של משפחה טיבטית אחת בתקופה הרת גורל, שתכריע אם ימשיכו להיות נוודים או שמא ייכנעו לגלובליזציה ולמודרניזציה ויעברו למגורי קבע בעיר.

גן הצלילים / ניקולה בלוצ'י
"זה נפלא להתבונן בסביבה באמצעות האוזניים", אומר וולפגנג פאסר. לאחר שעבד כפיזיותרפיסט והתעוור ממחלת עיניים תורשתית, מצא עצמו פאסר עסוק בתראפיה באמצעות מוסיקה ובנה סביבו מגוון כלים מיוחד במינו. מגיעים אליו ילדים שסובלים ממגבלות קשות, והוא - בעיניו הפקוחות לרווחה אשר חשות בכל אוושה ובכל תנועה, מוצא דרכים יצירתיות אינסופיות כדי למצוא מסילות אל נפשם ולעודד אותם להיפתח אל העולם.

קאטקה / הלנה טרשטיקובה
במשך 16 שנה עקבה הבמאית הצ'כית הלנה טרשטיקובה ("רנה", דוקאביב 2010) אחרי קאטקה, שהתחילה לצרוך סמים בגיל 14, ומתבגרת לעיני המצלמה. נערה מקסימה וחכמה המכורה להרואין, שבורחת מאב חורג שכנראה אנס אותה. היא מוצאת את עצמה מתמסרת לחבר מכור, עסוקה בגניבות מחנויות כדי לספק את מנת הסם היומית. החבר המכור מתחלף במכור אחר, איש העולם התחתון, איתו היא מתגוררת בבתים נטושים. ממנו היא גם נכנסת להריון עליו חלמה ויולדת בת. האם העוצמה החדשה הזו תביא אותה לגמילה?

חברה למרחקים ארוכים / קרינה מולייר ומריה מוק
או-ג'י ברחה מזימבאבווה לאירופה כשהייתה בת תשע בלבד, ומאז היא נעה ונדה ברחבי העולם, מחפשת את עצמה. חברתה הקרובה, הבמאית ההולנדית קארינה מולייר, מוצאת הקבלה בין או-ג'י לבין אביה שהיה תמיד בנסיעות רחוקות לצורך פרנסה, ואימה שסירבה להצטרף אליו. לאו-ג'י יש בעל פיקטיבי בגרמניה, אהוב בתאילנד ובת שנותרה לגור עם סבתא בזימבאבווה. סיפור חייה הסבוך מביא את מולייר לשאול מהו בית, ומה משמעות עבורה ועבור האנשים שסביבה.

קפה חם מידי / סוזן סלדוף
הרבה לעג נשפך על תביעתה של סטלה ליבק בת ה-79 מאלבוקרקי, ניו מקסיקו, כשדרשה פיצויים ממקדונלד'ס על כוויות שנגרמו לה מקפה שנשפך על ירכיה. אולם בית המשפט פסק לה פיצויים על סך 2.9 מיליון דולר. הבימאית סוזן סלדוף מראה כיצד הצליח הקמפיין של יחצני מקדונלד'ס לעוות את הסיפור ולהפוך את המקרה למגוחך, ובה בעת לדרוש את הגבלת התביעות כלפי גופים עסקיים ורופאים. בעזרת שלושה מקרים נוספים, סלדוף מתעדת כיצד תחת שרביטם של לשכת המסחר האמריקאית עתירת הכוח, הלוביסטים והיחצנים, מרשים לעצמם ארגונים כלכליים למעוך את האזרח הקטן שמעז לתבוע על עוולות שנגרמו לו.

קומר ילד רע / מיקלוש גימס
הבמאי מיקלוש גימס, שהיה עורך עיתון בשווייץ, מנסה להבין את החידה ששמה טום קומר, עיתונאי מחונן, שבמשך ארבע שנים הביא 60 סיפורים וראיונות עם ידוענים קשים ביותר להשגה כצ'רלס ברונסון, שרון סטון, פמלה אנדרסון ומייק טייסון. כל עורך מגזין חלם שקומר יעבוד אצלו. עד שיום אחד התברר שמדובר בשקרן מבריק: קומר הגדול יושב מול המחשב שלו, עושה עבודת רקע, וכותב בפרטי פרטים ובהרבה רגש על פגישותיו שלא התרחשו מעולם. היום הוא חי בלוס אנג'לס עם אשתו ושני ילדיו, מתפרנס כמדריך טניס. הוא מצטרף לבמאי גימס כדי לשחזר את הקריירה שלו, ולנסות להבין למה השמיד אותה, בתקופה בה הנצו הניו ז'ורנליזם והכתיבה מהזווית האישית.

ג'נפין/ /נעמי קוואסה
'ג'נפין' פירושו 'האניגמתיות שבאישה' לפי כתבי לאו דזה. הבימאית היפנית הנודעת נעמי קוואסה, מתבוננת בדרכה המיוחדת בקליניקה של ד"ר יושימורה טדאקי, אשר הקים במעבה היער בית מיוחד בו מכינים נשים ללידה טבעית. על פי השיטה שלו הלידה צריכה להתנהל בשקט, בתאורה טבעית, באינטימיות, בכדי שבואו של הצאצא לעולם יהפוך לחוויה נעימה שרוצים לזכור. הוא מאמין גדול בטבע. הסרט מלווה את הנשים היפניות המאופקות, המורגלות להישען על הרפואה הקונבנציונלית והטכנולוגיה, כשהן לומדות לקבל את עצמן באופן טבעי, לקבל תמיכה זו מזו ומהרופא הקשוח שלהן.

חודרוקובסקי - סוציאליסט, קפיטליסט, אסיר / קיריל טוצ'י
חיים דרמטיים ורבי תהפוכות היו למיכאיל חודורקובסקי. ילד יהודי שהצטרף לקומסומול, תנועת הנוער הקומוניסטית בימי בריה"מ ועם נפילת המשטר הפך להיות האוליגרך הרוסי העשיר מכולם. עתה, לאחר שהעז לקרוא תגר על הנשיא פוטין, הוא כלוא בסיביר ורכושו העצום נלקח ממנו. הוא לא שעה לאזהרות ושב לרוסיה מחו"ל למרות שידע כי סכנת המאסר אורבת לו. המשטר עושה לו דמוניזציה, מעריציו עושים לו אידיאליזציה. הסרט מנסה להתחקות אחר דמותו.

זכות אבות / ישרי הלפרן
"זכות אבות", פרויקט דוקומנטרי מעקב שאפתני ורחב יריעה. סרט שעוקב כחמש שנים אחר קבוצה של אבות גרושים בישראל שהחליטה להלחם על זכותם לגדל את ילדיהם ועל כבודם כגברים בישראל של שנות ה2000.תיעוד דרמטי, שנוי במחלוקת ובלעדי, של חיי גברים גרושים בארץ, ושל המאבק המתנהל בישראל בשנים האחרונות, בין ארגוני נשים, לארגוני גברים בנושא חלוקת הזכיות והחובות בין גברים ונשים לאחר פרוק התא המשפחתי. ללא תקציב, תמיכה, ומול מערכת עוינת מצליחים, גיבורי הסרט, יקי, חשמלאי מתל-אביב, ,ניסים בחור הישיבה לשעבר, מיכאל, פרופסור לפיזיקה, ואילן טכנאי מזגנים מחולון וחבריהם, להביא למהפכה דרמטית בחוקי הגרושים בישראל.

העיתונאים / עידית אברהמי
בשנים האחרונות העיתונות המודפסת בישראל עוברת טלטלה חסרת תקדים. הקוראים נוטשים, המו"לים והאינטרסים העסקיים מתערבבים, פוליטקאים מאיימים, יח"צנים משתלטים ואינטרסים שונים ומשונים משפיעים על המוצר העיתונאי. על רקע כל אלה ניצב העיתונאי – נקרע בין אידאלים, דאגות פרנסה, שאיפות קריירה והדאגה לעתיד המקצועי כולו. הסדרה "העיתונאים" מציגה לראשונה את התקשורת הישראלית מנקודת מבטו של העיתונאי: עיתונאי השטח שלא מפסיקים לחפש את הסיפור מול התחרות של הטלוויזיה והאינטרנט; העיתונאי שמנהל תחקירים נגד ראש הממשלה, וגם את כתבי הרכילות והפלילים שנאבקים על ידיעות בעמוד הראשון. הסדרה מלווה בזמן אמת עיתונים שנסגרים ונאבקים על קיומם, עיתונאים שמפטורים ממקומות עבודתם ומו"לים שנאבקים אחד בשני. הסדרה חושפת את מאחורי הקלעים, על הטלטלות, המאבקים, היצרים והסכסוכים של עולם העיתונות המודפסת.

זכרונות משפט אייכמן / דוד פרלוב
שכבות של זיכרון נבנות בסרטו של דוד פרלוב, מסמך קולנועי והיסטורי ייחודי, ובו ראיונות שקיים פרלוב בדירתו בתל אביב שבע עשרה שנים אחרי משפט אייכמן. ניצולי שואה ובני דורם, צעירים ישראלים ובני הדור השני, מספרים כבר אז בשנת 79, על השינויים שמשפט אייכמן ייצר בייחס של החברה הישראלית לשואה ולניצולים וכן על השפעותיו של המשפט על חייהם ומשפחתם. "זכרונות משפט אייכמן" צולם ב 16 מ"מ ריברסל, פורמט שהיה בשימוש לפני המעבר לצילום ושידור וידאו, ושודר פעם אחת בלבד. מרכז הצפייה ביד ושם יזם את הרסטורציה לציון 50 שנה למשפט איימכן יחד עם רשות השידור- ערוץ 1 ובשיתוף משפחת פרלוב והפורום לשימור הזיכרון האודיו-ויזואלי בישראל.

געגוע / אפי בנאי
במאי הסרט אפי בנאי, חוזר לשכונת ילדותו כפר שלם, ממנה עבר לפני שנים מעטות, בעקבות מלחמתם של תושבי השכונה ברשויות המבקשות לפנותם. שם מתגלה בפניו סיפור מצוקתם של שכניו העומדים להתפנות מבתיהם ללא פיצוי, ושל תושבי הכפר הפלסטינים, אלה שגורשו ממנו על ידי האצ"ל ב-48'. משם ממשיך מסעו אל שורשי משפחתו, ואל סיפורה של אמו שעלתה מאיראן והתיישבה בכפר, בו ראתה העתק מדויק של כפרה באיספהן, אליו רצתה לשוב עד יום מותה.

קולנוע לשם שינוי
במסגרת שיתוף פעולה בין קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ופסטיבל דוקאביב, ניתנים בכל שנה מענקים לפרוייקטים תיעודיים המציגים תהליכים או מהלכים המשקפים שינוי ומבקשים להשפיע על המציאות והחברה הישראלית. השנה יוקרן הסרט כנרים / אלכסנדר גנטלב שהופק בעזרת המענק.

סיפור קטן, מקום קטן, אנשים הנחבאים אל עצמם ושמם לא מתנוסס בעיתונות היומית, הווה שנובע מהעבר. אבל עמוק פנימה, זהו ספור גדול שבא מתוך מצוקה חברתית. מסע סיזיפי ובלתי מתפשר של קבוצת ילדים בני 10 מטבריה המפליאים לנגן בכינור. יוצרי הסרט זכו בהזדמנות נדירה לבחון באמצעות המצלמה הדוקומנטרית את שאלת השאלות של הדוקומנטריסט, אשר עוקב אחר המציאות, אך בה בעת שואל: האם ניתן לשנות את המצב? כיצד?

תחרות "דוקוצ'אלנג"
תחרות ליצירת סרטים קצרים על נושא נתון ובזמן קצוב. השנה יעמדו לרשות היוצרים 5 ימים כדי ליצור סרט דוקומנטרי באורך 4-7 דקות בנושא "דרך אחרת”. התחרות מתקיימת בשיתוף הרשות השנייה, קרן רבינוביץ', קרן גשר, ובהפקת "היפרמדיה" תקשורת. יוזם ומנהל אמנותי: ארי דוידוביץ'.
הסרטים יוקרנו בנמל תל-אביב ב-18.5 בבכורה חגיגית במסגרת פסטיבל "דוקאביב" . יוצרי הסרטים הזוכים יקבלו פרסים יקרי ערך – בין השאר מענקי פיתוח מתנת קרן גשר. הסרטים ישודרו בערוץ 2 במסגרת שידורי הרשות שנייה. סרטי הגמר אף יופצו במארז DVD מיוחד ויוצגו בהקרנות בחו”ל.


אסופת קצרים:
ברביעיה / איימי גראפל
שני זוגות רגילים נקלעים לסיפור בלתי רגיל. הם נפגשו בתחילת שנות השבעים, כשסקס וסמים היו המילים הנרדפות לחברה חופשית ומאושרת. מה שהחל כחילופי זוגות לשבירת השגרה, הופך לניסוי נועז בנישואין קבוצתיים - רביעייה לא רק לצרכי ריגוש אלא כאפשרות חברתית אלטרנטיבית להקמת משפחה ולגידול ילדים.
בתם של אחד הזוגות, הבימאית אמי גראפל, מצלמת בנפרד את גרסאותיהם של אביה ואימה על החיים ברביעייה. באמצעות מסך מפוצל לשניים וצילומים מהאלבום המשפחתי, היא יוצרת דיאלוג, בו כל אחד מביא את הסיפור שלו מפרספקטיבה של 40 שנה.

לא מושלמת / אנדריאה דורפמן
היא אוהבת חתולים, הוא אוהב כלבים. הוא גר בהליפקס, היא גרה מאות קילומטרים משם בטורונטו. הוא מנתח פלסטי, היא אמנית. אלה רק חלק מהפגמים שמצאה היוצרת של סרט האנימציה בבן זוגה החדש בו התאהבה מעל הראש. אבל לפני שתוכל לקבל את הפגמים שלו, עליה ללמוד לקבל את עצמה. בשרשרת של איורים מונפשים וכובשי לב בציפורן וצבעי מים, ילדותיים למראה אך מתוחכמים וממזריים, מספרת אנדראה דורפמן את תולדותיה כמי שהייתה עסוקה בפגמיה, ואת התובנות שהובילו אותה לאהוב את עצמה.

המבוך / ג'ייסון שמידט
50 שנה לאחר ששוחרר מאושוויץ, מריון קולודג'י, מעצב תפאורות לתאטרון וקולנוע בפולין, לקח עט ונייר והתחיל לרשום. מאז ועד מותו בגיל 88, הוא צייר את חייו במחנה הריכוז. ראשים גדולים מלאי מבע מחוברים לגופים רזים ומעונים ממלאים את הדפים הענקיים, לאחר ששכנו בנפשו במשך עשרות שנים. 300 מיצירותיו ניתלו בקומת המרתף דמויית המבוך של כנסייה קתולית, המצויה במרחק קילומטרים ספורים מאושוויץ. הסרט מציג את העבודות בשילוב זיכרונותיו של קולודג'י ופס-קול נוכח במיוחד, ויוצר חוויה המסרבת להישכח.

להשאר במקום / פלוריאן ריגל
מה יכולה לראות ג'ניס סוייר? בעזרת מצלמות האבטחה המחוברות למחשב שלה, עוקבת ג'ניס, המשותקת מהצוואר ומטה, אחר העולם שסביבה, בבית ובחוץ. היא מרותקת למיטתה ויוצאת מהבית רק לעיתים נדירות. צופי הקולנוע יכירו היטב את עיירת הנופש סיסייד בה היא מתגוררת, לאחר שזו שימשה כאתר לצילומי הסרט "המופע של טרומן". למול צילומי החוץ השלווים, הולך ונפרש סיפור האירוע המצמרר אשר הביא את ג'ניס למצבה הנוכחי. הבמאי פלוריאן ריגל מביא את נקודת מבטה ועולמה הפנימי המיוחד, כשהיא מספרת על חוויותיה כמתבוננת בלתי נראית. 28 דקות של מציאות בכלל לא וירטואלית.


קצרה היריעה מלתאר את כל הנושאים והסרטים. זו רק רשימה טלגרפית שנועדה למשוך את תשומת ליבכם, לעורר את הסקרנות ולציין את הנושאים המרכזיים שבחר הפסטיבל להאיר בזרקור מכונת ההקרנה.

לתקצירי כל הסרטים, ימים ושעות הקרנה והזמנת כרטיסים, הקליקו לאתר הפסטיבל.

לרשימת הסרטים המשתתפים בדוקאביב 2011 בתחרות הישראלית – הקליקו כאן
לרשימת הסרטים המשתתפים דוקאביב 2011- תחרות הבינלאומית – חלק 2.

שלכם,

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן