1.8.2011

פסטיבל בת ים הבינלאומי לתיאטרון ברחוב

הפסטיבל חוגג 15 שנים להיווסדו - 23 – 25 לאוגוסט

זוכרים את הפסטיבל הקודם? ההצגה להשכרה של אלון שוובה, על בסיס "דירה להשכיר" של לאה גולדברג, שהוצגה בחזית אחד הבניינים בהשתתפות דיירי הבניין? צוות Sienta La Cabeza שבנה על ראשי המשתתפים תסרוקות ענק מרהיבות עיניים? אהילי ענק שנתלו על המנופים באתרי הבניה? צוות רקדנים מעופפים שריחפו על קירות בניין בנק הפועלים כשהם מקישים על הקירות את הקצב המוזיקאלי?

השנה, הפסטיבל חוזר... ובגדול, בשמו החדש Street C.A.T Bat Yam. לחגיגות ה-15 של הפסטיבל המקורי, יגיעו 8 מופעים מחו"ל, ואמנים ישראליים יופיעו עם המון מופעי מקור שהם מפיקים לכבוד הפסטיבל הזה.

"לא מדובר בתיאטרון שיוצא אל הרחוב, אלא על תיאטרון שצומח ברחוב ומקבל את ההשראה מכל מה שנמצא שם" אומרים המנהלים האמנותיים החדשים של הפסטיבל ליסה ג'יקובסון וגיל בכר, אשר בחרו להציב במקום של כבוד את היצירה התיאטרלית ברחוב, כבחירה אמנותית אותנטית של אמנים המוצאים גירוי והשראה מהמרחב הציבורי.

רחובות העיר, הבניינים, הגינות והכיכרות, התחבורה הציבורית, אתרי הבניה, החורבות הישנות וכמובן חוף הים, יהוו את מקור ההשראה והתפאורה למופעי חוצות המשלבים תיאטרון, מחול, קרקס, מוזיקה, עיצוב, וידאו ארט, אמנות פלסטית, ארכיטקטורה, אמני רחוב "מחתרתיים" וכדומה.


התכנית הבינלאומית

קוסמוס – קבוצת פוחה (ספרד) מופע אווירי מדהים בשחקים, עם מנוף אחד, צוות אקרובטים מיומן ולהקת רוק קצבית ומטורפת.. 
קוסמוס פוחה ספרד
מניון – מר פג'ו (רוסיה) נערה בודדה חיה בארון מלא בזיכרונות ילדות ויצורים פנטסטיים. דמויות שונות עם מסכות מהפנטות עוזרות לנערה לפרוץ מתוך הכלוב אל החיים.
קליף האנגר – תיאטרון באש (אנגליה) הצגת סלפסטיק בסגנון הסרט האילם. מותחת ומשעשעת. הקהל מצטרף להרפתקה עם הנבל הרשע, הבחור האמיץ והבחורה היפה המסובבת את כולם...


JOY - תיאטרון אינברסו (איטליה) מה תיתן לי תמורת כיסא לישיבה? עד כמה החפצים שלך חשובים לך? מופע ליצנות מודרנית על תרבות הצריכה.

לפני מותך – קצה וקריג (גרמניה) מה עוד הייתם רוצים להספיק לעשות לפני המוות? מופע נודד באוטובוס בו מוזמנים הצופים להשתתף במסע להגשמת משאלותיהם.

החבל – תיאטרון החבל (גרמניה) מופע אקרובטיקה פואטי על חבל דק.
החבל גרמניה
זבל תמורת שזיפים – תיאטרון פרו רודופי (בולגריה) סיפור עם בולגרי על איש שיצא למסע על חמורו כדי למצוא לעצמו אישה. הוא מציע לנשים שזיפים עסיסיים תמורת זבל וכך בודק את מידת ניקיונן ויופיין.

כבס את זה! – הפרימיטיבים (בלגיה) מה קיבלתם כשלקחתם חולצה טובה ולבנה; דרכתם, שפכתם, מרחתם, והתעללתם בה? את התשובה תגלו בעזרת צוות הכובסים – הפרימיטיביים המוסיקאליים!

יצירות מקור ישראליות

הדלתות - כשהדלתות נפתחות, הקהל נחשף לסיטואציות אינטימיות של תושבי השכונה, ל"כביסה מלוכלכת" לרכילות ובעיקר לסיפורים האנושיים היומיומיים.
הדלתות
סימנטוף - אישה אחת מחפשת את החתן המושלם, החלום האולטימטיבי של כל אישה. הצגה בסגנון הסרט האילם – בליווי מוסיקאלי.
צ'אט רולט -
שחקנית נמצאת בסביבה ביתית, מול שלושה מסכי מחשב המוקרנים על מסכים ומחוברים לאתר "צ'אט – רולט" באינטרנט. השחקנית מנווטת בין שיחות בצ'אט עם אנשים מזדמנים. מופע למבוגרים בלבד.

הקהל - הקהל האולטימטיבי- שכסאותיהם באים איתם לכל מקום... לפתע הם מתמקמים ומתיישבים לצפות באופרה או במשחק כדורגל.

הבלון האדום - מבוסס על הקלאסיקה הקולנועית הבלון האדום של אלבר למוריס. סיפור על ידידות בין ילד לבלון אדום, שכולו שיר הלל לנאמנות, לחברות אמת ואהבת החיים.

באבל ריף - יצורים בועתיים תת-מימיים קמים לתחייה על ריף הבועות.

קברט וולטיר - בעיר שבין שתי מלחמות, למאדאם בונאור לא נותר אלא לעלות עם יצורי הלילה ולהתנצל על סגירת הקברט. בזמן שהוא לא זמין אמיתי, ביום שהתיאטרון מת, מתות גם דמויותיו...

פנימחוץ – 2 דמויות בתוך דום גיאודזי; אקרובטית אווירית – היא הרעיון, ושחקן - הוא המבקר הפנימי, חוקרים את התהוות הרעיון בתודעה ואת יחסי הגומלין בין הפנים לחוץ של התודעה האנושית.

בבושידים - יצורים פנטסטיים, מגיעים לקרקס וממציאים סיפורים בהם הם משעשעים את עצמם- אופת הפיצה מוצאת עצמה במרכז העניינים, במופע שהוא שילוב בין קרקס לתיאטרון.

ייעוד לירי - דמות נשית ששרה על חופש, אחדות, גלובאליות, מסורת ודור העתיד. אימפרוביזציה ושירים מקוריים שעוסקים בחקר האדם והתקופה הנוכחית.

Street - סיפור תיאטרלי על אמני רחוב מחתרתיים, המשלבים קפיצות מגגות, ברייקדאנס מהשכונה, גראפיטי ומוסיקה טובה. לקראת המופע, תתקיים סדנת פרקור בת יומיים. המשתתפים ישולבו במופע.

חממת מחול - חממת המחול מהווה עבור שבע הקבוצות היוצרות מעבדה ניסיונית במרחב האורבאני, ומעודדת אותם ליצור מחול באתרים עירוניים. כלוקיישן משותף לכל הקבוצות, נבחר מבנה נטוש בפינת הרחובות אורט ישראל ורחוב המלאכה.

קבוצת תיאטרון פלייבק - סיפורים וקונפליקטים מהשכונה, מהמפעל ומחנות הירקות הסמוכה, מתעוררים לחיים בחוויה אינטראקטיבית בין שחקני הפלייבק ותושבי העיר.

הפסטיבל מתפרש השנה על מרחב UP - אזור העסקים המתחדש בדרום העיר בת ים. אזור זה מהווה בשנים האחרונות לוקיישן מבוקש ליצירה אמנותית, לאירועי תרבות ולמוסדות תרבות ואמנים בודדים המבקשים חללים ליצור ולפעול בהם. האיזור UP עובר בשנים האחרונות שינויים בתכנון הארכיטקטוני.

כל האירועים פתוחים לקהל הרחב, ללא תשלום.
בואו להסתובב ברחובות, להתרגש ולהינות.

האתר המלא של הפסטיבל יעלה בקרוב בכתובת:
www.batyamfest.co.il/2011 עם פרוט כל התכניות ולוח האירועים.

להנאתכם,
יורם בר-סלע


תגובה 1:

  1. תודה עבור הפרויקט המקסים הזה שהופך את בת ים לעיר שעוד יותר כיף לחיות ולבלות בה ! שוב תודה וכן ירבו...

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן