18.1.2012

כרמן במצדה – כשתרבות, כלכלה, תיירות וחברה נפגשים

פסטיבל האופרה במצדה - ים המלח 2012
35,000 צופים. 30 טון ציוד מחו"ל. 8,000 תיירים. 750 משתתפים בכל מופע. 2,500 מקומות עבודה למשך 5 חודשים. וכמובן, אלפי הזמנות לחדרי מלון, מסעדות וטיולים באזור. אלה רק על קצה המזלג, המספרים המייצגים את הפרוייקט התרבותי, המהווה מנוע כלכלי וחברתי ענק לכל הגורמים המעורבים בו.

בעקבות הצלחת ההפקות הקודמות של האופרות נבוקו ואאידה למרגלות מצדה (היכל התרבות של הטבע), חברו השנה המועצה אזורית תמר, חברת ארקיע, משרד התיירות, משרד התרבות, רשות הטבע והגנים, משרד בימות... וכמובן האופרה הישראלית, להפקת ענק נוספת. והפעם עם האופרה כרמן מאת ז'ורז' ביזה, בניצוחו של דניאל אורן ובבימויו של ג'נקרלו דל מונקו-צוקרמן. זו ההפקה הגדולה ביותר בישראל, וגם בקנה מידה בינלאומי יש לה מקום מכובד. האופרה תועלה על "במה" של 4,000 מ"ר, עם תפאורה העשויה כזירה ענקית בסגנון המערב הפרוע, עם מאות משתתפים, זמרים, נגנים, מקהלות, רקדנים ובתוכם להקת רקדני פלמנקו מספרד. את האווירה הססגונית ישלימו כרכרות, סוסים, חמורים, כבשים ואפילו מסילת רכבת שתיבנה לקראת ההפקה.

להפקה יוקרתית זו, נבחרו מטובי הסולנים בעולם: זמרת הסופרן הגאורגית הצעירה אניטה רחוולישווילי שביצעה את תפקיד כרמן בפתיחת העונה של לה סקאלה בניצוחו של דניאל בארנבוים. לצידה הטנור האיטלקי מרקו ברטי שכבש את מצדה בשנה שעברה בתפקיד רדמס באאידה. ברטי, מבכירי הטנורים בעולם, ישיר את דון ז'וזה, אחד מתפקידי הטנור החשובים ברפרטואר האופראי. בתפקיד מיכאלה תופיע זמרת הסופרן האיטלקייה הצעירה מריה אגרסטה (שכבשה את הקהל בארץ בתפקיד נורמה לפני שנה) ושנחשבת היום לכוכב העולה המבטיח ביותר בעולם האופרה.



"האתגר עצום. להביא לאתר הטבע ההיסטורי הרים של חול, גמלים, חמורים, טונות של ציוד איכותי ואלפי אנשים. לנהל את האירוע הענק על כל הפרטים הלוגיסטיים, ובסופו של דבר לסלק הכל ולהחזיר את האתר לקדמותו", אומרת חנה מוניץ-מנכ"לית האופרה הישראלית המנצחת על הפרוייקט המרגש. "אנו מבססים את מעמדם של ישראל, מצדה ואזור ים המלח - בארץ ובעולם ומצרפים אותם למפה העולמית המכובדת של פסטיבלי קיץ אופראיים המתקיימים תחת כיפת השמיים" היא מוסיפה בגאווה.

בהפקה ישתתפו תזמורת האופרה-התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מקהלת האופרה הישראלית בניצוח ישי שטקלר, מקהלת הנערות אנקור, בניצוחה של דפנה בן יוחנן, זמרי המקהלה הפילהרמונית תל אביב. מעצב התפאורה הוא ויליאם אורלנדי מעצב התלבושות הוא חסוס רואיז ומעצב התאורה שמלווה את ההפקות במצדה מאז יסודן: אבי-יונה בואנו (במבי).


כחלק מחוויית הפסטיבל יתקיים ביום ו' ה-8.6.2012, במתחם הפסטיבל למרגלות המצדה, אירוע מיוחד שבמרכזו הפרויקט של עידן רייכל ועמו אמנים מרחבי העולם. לפני המופע החל מהשעה 20:30 יתקיימו באזור קבלת הפנים הופעות של אמנים נבחרים.
האופרה תוצג חמש פעמים בלבד בימים: חמישי 7.6.12, שבת 9.6.12, ראשון 10.6.12, שני 11.6.12, שלישי 12.6.12. האופרה מתחילה ב- 21:30. אירועים ומופעי "חימום" באתר יתחילו ב- 20:30.
מכירת הכרטיסים לקהל הרחב החלה. פרטים באתר

לכתבה על הפקת כרמן בקובנט גארדן - מסידרת הפקות "בראבו"

שלכם,
יורם בר-סלע


לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן