25.3.2012

תכנון אדריכלי עם מבט לעתיד - כתבה שלישית בסדרת האגם הכחול

אלה אסטרייכר (אלמוג) מתכננת בתים במגזר הקיבוצי/כפרי

"תחילה אנו מעצבים את בתינו. 
בהמשך בתינו מעצבים אותנו"
(סר ווינסטון צ'רצ'יל)

שלושה חלונות מאורכים סמוכים זה לזה- זו החתימה הארכיטקטונית של אלה אסטרייכר (אלמוג) על כל מבנה חדש שהיא מתכננת. חתימה המאשרת את אחריותה לגבי כל פרטי התכנון והתאמתם לצרכי הדיירים. בנוסף להיותם פרט תכנוני מודרני ואסתטי, החלונות מסמלים בעיני אלה את שלושת הגורמים המרכזיים המשפיעים על התכנון: דיירי הבית, מאפייני המגרש והסביבה האנושית והטופוגרפית. פגשתי את אלה לראשונה בביתה שבקיבוץ שריד. בית ים-תיכוני צנוע המכבד את דיירי הבית ופעילויותיהם השונות, אך מוצנע במורד כר דשא רחב. גיאומטריה פשוטה וברורה. בהמשך, למדתי שזו הגישה התכנונית של אלה הבאה לידי ביטוי גם בבתים אחרים שהיא מתכננת. אלה עוסקת מזה 15 שנים בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים של בתים פרטיים. היא הנדסאית אדריכלות בוגרת אורט ומעצבת פנים בוגרת הטכניון בחיפה. עד היום תכננה אלה כ-120 בתים. רובם נמצאים בקיבוצים ומושבים באזור הצפון.



"לאחר כ-10 שנות עבודה, החלטתי שהגיע הזמן להרחיב את המשרד ולפנות לביצוע פרוייקטים גדולים יותר. לצורך זה, הרגשתי שאני מוכרחה לשדרג את התדמית שלי", אומרת אלה על המוטיבציה לחדד את הייחודיות שלה ולהביא אותה לידי ביטוי בפעילות היומיומית, מצב אופייני לעסקים קטנים רבים. בתהליך המיתוג, בחרנו פרט אדריכלי של שלושת חלונות מאורכים, כחתימה לעבודתה של אלה. 

תכנון דינמי עם מבט לעתיד
במסגרת תהליך המיתוג,  נפגשתי עם לקוחות רבים של אלה, ועם דמויות מובילות בבניה באזורים כפריים. מהם, למדתי את ייחודיותה של אלה כאישיות וכמתכננת. בכל אחד מהפרויקטים שסקרתי, התברר לי שאלה מתכננת עבור לקוחותיה דירות ובתים המגשימים את חלומותיהם לגבי השימוש והחיים בבית, תוך התחשבות בשינויים עתידיים הנובעים מהתרחבות המשפחה, פריחת הילדים מן הקן ושינויים בתחומי עיסוק. במקביל, התברר שההתחשבות בתרחישים עתידיים, מהווה גורם חשוב מאד עבור בעלי הבתים בגילאים השונים. התכנון של אלה מכוון לענות על צרכי הדיירים לטווח של 15-20 שנה. גם אם הלקוחות אינם דורשים לחשוב לטווח כה רחוק, היא מתכננת את הבתים לבניה בשלבים בהתאם להתפתחות המשפחה והתקציב שנקבע לבניית השלבים השונים. לאחר לימוד צרכי המשפחה, אלה יוצרת מבנה שיתאים לתרחישים עתידיים של שינוי חללי הבית ממגורים לעבודה, ממשחקים ללימודים, ממגורים ל"צימרים" או ליחידות מגורים עצמאיות וכו'. הכל יהיה מוכן מראש כדי שבעת הצורך, יוכלו בעלי הבית לבצע את השינויים המבניים בקלות ובעלות סבירה. במהלך תכנון השלד והבניה, אלה עובדת בצמוד עם מהנדס השלד כדי לוודא שהקונסטרוקציה תשאיר את מרב האפשרויות להתפתחות המבנה בעתיד.

האגם הכחול של אלה
באופן טבעי, החלטנו ש"האגם הכחול" של אלה יהיה תכנון אדריכלי עם המבט לעתיד. זה תחום המומחיות שלה והיא ממשיכה לצבור ידע ולהתפתח על מנת לשכלל את הבניה המתחשבת בצרכי העתיד. 

שם העסק: 

אלה אסטרייכר | אדריכלות ועיצוב פנים
תכנון דינמי עם מבט לעתיד

שם העסק נועד לספר על שירותיה של אלה-תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ולהדגיש את התכנון המתחשב בתרחישים עתידיים. פעמים רבות, אני מרגיש שדווקא עסק קטן, זקוק לשם יותר גדול. מאחר שהזדמנויות החשיפה התקשורתית של העסק הקטן מצומצמות מאד, אנחנו משתדלים להעביר מסר מקיף יותר במסגרת השם והלוגו.

החתימה הייחודית של אלה - שלושה חלונות מאורכים
יתרונו של האדריכל הוא שעבודתו בולטת בחוצות. לכן, חיפשתי חתימה שתתנוסס מעל כל אחד מהפרוייקטים של אלה ותאפשר זיהוי שלו מרחוק, מבלי לכתוב את השם או להציב שלט. משהו שמשתלב כחלק אינטגראלי בתכנון. בשיחות על כך, התברר לי שבאופן תת-מודע, אלה משלבת שלושה חלונות מאורכים בכל אחד מהפרוייקטים. הצעתי לאמץ את הפרט התכנוני המיוחד כחתימה וסמל לגישה הייחודית של אלה 

הלוגו, בעיצובו של אוריאל אמגר, מדגיש את שלושת החלונות המאורכים-החתימה המקצועית של אלה על כל אחד מהבתים שהיא מתכננת ומעוצב בסגנון מודרני/מאופק המאפיין את עבודתה של אלה.


גם כשקוראים ספר, חושבים על אלה
בעקבות תהליך המיתוג שעברה, מצויידת אלה בפריטים הבאים:
כרטיס ביקור בפורמט של סימניה לספר. מתנה צנועה ושימושית שנשארת גלויה לעין המקבל והקורא לאורך זמן.
מצגת עסקית המקרינה את הגישה התכנונית הייחודית.
ניירת משרדית מעוצבת ברוח המותג.
אתר אינטרנטאדריכלות ועיצוב פנים המספר על הקווים המנחים של אלה, ומספק מידע רב למשפחות המתכננות בניה או נמצאות בתהליך התכנון והבניה.




"כשנתיים עברו מאז סיימתי את תהליך המיתוג. היום, במבט לאחור אני רואה כיצד העסק שלי גובש והפך למותג. כשהדברים מוגדרים וברורים, הרבה יותר פשוט להציג את עצמך, את העסק. כשאני מציגה את כרטיס הביקור המיוחד שלי, אחד מהתוצרים של תהליך המיתוג, אני גאה בו מאוד ויודעת שיש תוכן מאחוריו. תוכן שמייצג אותי ואת העסק שלי, עם הייחודיות שבו. לקוחות פוטנציאליים מגיעים דרך אתר האינטרנט. כשהם מגיעים לפגישה, אני מרגישה שהם מכירים אותי. הם כבר יודעים את הסיבות שבגללן הגיעו, וההצלחה איתם גדולה יותר", אומרת אלה לסיכום תהליך המיתוג ותחילת הזינוק המקצועי.

קונספט אסטרטגי, קופירייטינג וניהול הפרוייקט: יורם בר-סלע
עיצוב גראפי: אוריאל אמגר
בניית האתר: WebVortex
קידום אתר בגוגל: Smart SEO

שלכם,
לכתבה השניה בסדרה, על בניית המותג של פיגמנטים - סודות היצירה בצבע – הקליקו כאן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן