3.4.2012

מיתוג באינטרנט - 10 טיפים לבנייה וקידום אתרים


כתבה רביעית בסדרת "האגם הכחול של העסקים הקטנים"
רשת האינטרנט מעמידה לרשות העסקים הקטנים כלי תקשורת עצום מימדים, המאפשר להם להפיץ את המסרים הפרסומיים שלהם לקהלי יעד גדולים בארץ ובעולם. היא גם מאפשרת להם לכוון אותם במדויק לאנשים המתאימים -  כאלה שעשויים למצוא עניין בפרסום ולא יראו אותו כמטרד. רב העסקים בעולם מתייחסים לחשיפה שלהם באינטרנט כצעד הכרחי שלא ניתן לצפות ממנו להרבה. אחרים חושבים שזה כלי "שגר ושכח". לאחר בניית האתר עוזבים אותו לנפשו. האתר שלכם יכול להפיק עבורכם הרבה יותר. הוא יכול למשוך לקוחות פוטנציאליים ולשמור איתם על קשר מתמיד... עד שיקנו מכם. זה לא מאד מסובך, אבל דורש קצת יצירתיות ומאמץ מתמשך. 

1. לעלות לאוויר. מהר: 
אם עדיין אין לעסק שלך אתר אינטרנט, חשוב לבנות אותו מהר. היום מצופה מכל עסק שיהיה לו אתר זמין המשדר את הבטחתו לקהלי היעד ומשכנע שמי שיקנה את המוצר/השרות, יפיק את התועלת המובטחת. היום מתייחסים בחשדנות רבה למי שאין לו אתר. 

2. עיצוב האתר: 
כ-50% מהגולשים "בורחים" מהאתרים מיד עם הכניסה אליהם. יש לך 4 שניות בלבד לגרום לגולש להמשיך ולעיין בעמודי האתר שלך. אם נכשלת, אולי לא תפגוש אותו שוב לעולם. עמוד הבית חייב להיות פשוט וברור. עיצוב גראפי מקורי ומושך, חווייתי ומרגש. טקסט קצר וממוקד, מעט לינקים לעמודי פנים. גם אם האתר מכיל המון תוכן, אל תתפתה למקם יותר מ-6 "כפתורים" בעמוד הבית... והעיקר, להיות שונה מאחרים ורלוונטי לקהל היעד שלך. הרי זה כל העניין במיתוג.

פרי הדמיון - טיפים לטיפוח הגינה ולהצלחה בגידול פירות וירקות,
עצים ופרחים/ עיצוב גראפי: אוריאל אמגר

3. שם הדומיין הנכון: 
היום זו משימה מסובכת מאחר ששמות הדומיינים נתפסים במהירות. אם שם העסק שלך פנוי ברשת, קנה אותו מיד. אם שם העסק תפוס, חשוב למצוא שם קרוב ככל האפשר לשם המדוייק. קצר וקולע. אם השם מורכב משתי מילים, אני נוהג לכתוב אותו עם מקף. זה מקל על הגולשים להבין ולזכור אותו. אם העסק שלך פעיל בישראל, קנה סיומת co.il. רבים רוכשים דומיין עם סיומת com כדי ליצור תדמית בינלאומית, אבל מפסידים גולשים שלא עולה על דעתם לחפש אותם עם סיומת כזו.  השתדלו למצוא שם אינטואיטיבי שאותו יחפשו המחפשים אתכם. פה הפשטות מנצחת. לא התיחכום.

4. לרוץ לספר לחברה: 
קנית דומיין? עכשיו צריך לרוץ מהר. העלה במהירות עמוד זמני לרשת. בעבר, העמוד הזמני כלל רק הודעה קצרצרה בנוסח "האתר יעלה בקרוב". המלצתי, שהעמוד הזמני יהיה מעוצב ברוח המותג. יש לכלול בעמוד הזמני טקסט המתאר את העסק בצורה טובה ומפורטת וכולל ביטויי חיפוש רלוונטיים. מנועי החיפוש כבר יתחילו לסרוק את תוכן האתר, ליחס לו וותק ברשת ולהפנות אליכם גולשים רלוונטיים. רובם אמנם "יברחו" מהר, אבל חלקם עשויים להתרשם ולהתקשר אליכם. 

האתר הזמני של דן רמות כבר מביא לו לקוחות פעילים.עיצוב: אוריאל אמגר 

5. אינטראקטיביות: 
אל תסתפקו בכך שמי שמתעניין בכם יכול לחפש ולמצוא אתכם ברשת. האתר חייב לכלול תכנים שיגרמו לביקורים תכופים של לקוחות פוטנציאליים. תנו להם מאמרים מקצועיים, טיפים, אלמנטים גראפיים להורדה, מעקב אחר התקדמות פרויקטים וכו'. נסו לחשוב מה חשוב להם, מה יגרום להם להעריך אתכם נכון ומה ימשוך אותם לאתר שוב ושוב, גם אם אין להם כוונה לקנות מכם כרגע. למשל: באתר פרי הדמיון המתמחה בעיצוב והקמת גינות בבתים פרטיים, תוכלו למצוא מאמרים שימושיים לטיפול בגינה ולהצלחה בגידול ירקות, עצים ופרחים. באתר Estar-Medical תוכלו להתעדכן בכל רגע לגבי תערוכות וכנסים מקצועיים בתחומים הרלוונטיים, הנערכים בארץ ובעולם. האתר הפך "לככר השכונתית" של אנשי הרפואה בארץ ובעולם. הם נכנסים לאתר בכל פעם שהם מתעניינים באירועים המקצועיים, ונזכרים במוצרים שהחברה משווקת. ובאתר של ד"ר גולדשטיין, תמצאו מידע פיקנטי הקשור לשמירה על השיניים... ולפעמים, הוא שובר מוסכמות: חורים שאין צורך לסתום, בדיקות שישחררו אתכם מדאגה לשיניים ועוד.

לוח אירועים עולמי של ציוד להפריות חוץ-גופיות. דרך מעולה למשוך את
העוסקים בתחום. עיצוב: אוריאל אמגר

ד"ר ירדן גולדשטיין - טיפים לשמירה על השיניים ולהסרת הדאגות
 (כן, מותר לאכול סוכריות ולא כל חור צריך לסתום). עיצוב: אוריאל אמגר
6. טקסטים, טקסטים, טקסטים: 
מעל 70% מהגולשים בעולם מגיעים לאתרים בעקבות שאילתא במנועי חיפוש. גם אם הם יודעים את שם האתר, רובם מקלידים אותו בגוגל. מנועי החיפוש יכולים להביא אליכם הרבה יותר גולשים רלוונטיים מאשר אתם תביאו לעצמכם אי פעם. האתר צריך להכיל תכנים מגוונים שיכללו מילות חיפוש רלוונטיות. נסו לחשוב איך הלקוח המצוי (שלא מכיר אתכם) יחפש אתכם או עסקים בתחום שלכם ברשת. מילות החיפוש שלו, צריכות להופיע בטקסטים שלכם.

7. לשלוח ידיים: 
העליתם אתר לרשת? עשיתם צעד משמעותי קדימה, אבל זה לא מספיק. כדי לתת יותר סיכויים "להיתקל" באתר שלכם, חשוב ליצור נוכחות באתרים אחרים וברשתות חברתיות. פרסמו מאמרים שכוללים לינקים לאתר שלכם. נצלו את "לינקדין", פתחו דף עסקי בפייסבוק, "טוויטר" (וכל רשת חברתית חדשה שתצוץ ברשת), כדי לבנות קהל גרופיז משלכם ולפנות לקהילות רלוונטיות. כתבו בפורומים מקצועיים. זו דרך מעולה להפגין ידע ומקצועיות ולהגביר את החשיפה. הטמיעו סרטונים רלוונטיים: סרטי תדמית, הסברים, טיפים, הוראות שימוש וכו'). You-Tube כבר מזמן הפך למנוע החיפוש השני בעולם אחרי גוגל. הנוכחות בו חשובה. ובעודנו מדברים, גם פייסבוק הופכת למנוע חיפוש ענק. גם שם כדאי להיות. כדאי גם לשקול להיעזר במקדמי אתרים. הם מתבססים על האלגוריתמים של מנועי החיפוש ועל אפשרויות השיווק ברשתות החברתיות, על מנת להגביר את חשיפת האתר שלכם ולמשוך הרבה יותר גולשים מתאימים, שתכני האתר עשויים לעניין אותם.

8. עדכניות: 
חשוב להקפיד על הזנת תכנים עדכניים. הודעות ישנות באתר יגרמו לגולשים להירתע. תערוכות ואירועים שכבר היו, הם סימן שגורם לגולשים לברוח במהירות. חשוב שיהיה לאתר ממשק ניהול פשוט וקל כדי שתוכלו לעדכן את התכנים בעצמכם בתדירות גבוהה. כך גם מנועי החיפוש "יתייחסו אליכם ברצינות", ידרגו את עמודי האתר שלכם במיקומים טובים יותר ויפנו יותר גולשים.

9. ומעל לכל, תקשורת P2P :
עולם השיווק מפריד כבר שנים בין C2B ל- B2B (שיווק של עסק לצרכן או עסק לעסק). ידידי יגאל חמיש גילה לי שהעוסקים בתקשורת מקוונת חייבים לזכור שזו תקשורת של People2People (אנשים לאנשים). אל תשכחו שאתם מוכרים לאנשים. הם מצפים לקבל מכם מידע שימושי כחלק ממאמצי השיווק שלכם. הם מצפים לקבל את תגובתכם (המהירה) כשהם שולחים מייל או מעלים שאלה בפורום שלכם. הם מצפים למצוא באתר שלכם מידע עדכני... וחוויה יוצאת דופן. ספקו להם חוויה כזו, והם ישמחו לחזור לאתר שלכם שוב ושוב, לזכור אתכם ו... לספר לחברה". בעידן ,השיווק הויראלי", זה הכי חשוב.

10. עד שלא מנסים, לא מבינים: 
עם כמה לקוחות פוטנציאליים אתם מצליחים לדבר בכל יום? אחד? שלושה? עשרה? אתר האינטרנט שלכם יכול לנהל "שיחה" ראשונית עם עשרות, מאות ולפעמים אלפי לקוחות פוטנציאליים ביום. תלוי כמובן בתחום העיסוק שלכם. זה אמנם לא כמו לשוחח ישירות איתכם, אבל זה קורה לבד ומול לקוחות פוטנציאליים שבכלל לא ידעתם על קיומם. אלה שיעברו את המסננים הסטטיסטיים ויגיעו לשיחה ישירה איתכם, כבר ידעו לא מעט על העסק שלכם, ויגיעו מעוניינים. 
בקיצור, יש באינטרנט הזה המון, וההמון הזה רק הולך וגדל, ומשתנה מיום ליום. אני בטוח שאת הפוטנציאל האמיתי של האינטרנט עדיין לא גילינו. הרשת הזו עוד תמשיך להפתיע אותנו ולשנות את אורח החיים שלנו וכמובן את דרכי השיווק. היו פעילים וערניים. התעדכנו לגבי התפתחויות טכנולוגיות ורעיונות חדשים לשימוש ברשת. תוכלו להפיק ממנה המון. 


לכתבה הראשונה בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים – הקליקו כאן
לכתבה 2 בסדרה, על בניית המותג של פיגמנטים - סודות היצירה בצבע – הקליקו כאן

תגובה 1:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן