6.4.2012

מופעי קרקס בפסטיבל ישראל


מופע האחים קרמזוב המעופפים ותיאטרון האחים פורמן

תמיד אהבתי קרקס. בילדותי אפילו חלמתי להיות אקרובט בקרקס. מתוך אהבה זו, אני מרגיש חובה לקדם אירועי קרקס בישראל. למיטב ידיעתי, בלוג זה הוא היחידי שכותב על פסטיבל הג'גלינג השנתי, ומידי פעם מסקר מופעי קרקס וסדנאות אמנויות הקרקס. והנה עוד הזדמנות: פסטיבל ישראל מביא לנו השנה שני מופעי קרקס יוצאי דופן. מופע "האחים קרמזוב המעופפים" ו"תיאטרון האחים פורמן" מפגינים חשיבה יצירתית יוצאת דופן, עיצוב ויזואלי עשיר מאד, הומור מצחיק בטרוף וטכניקה פורצת גבולות. 

"יש רק דרך אחת לזרוק באוויר 5 גרזנים מושחזים, ולתפוס... יותר מפעם אחת". כך אומרים האחים קרמזוב המעופפים לפני הקטע של ג'גלינג מסחרר עם גרזנים חדים. הם לא אחים, הם לא קרמזוב, והם לא מעופפים, אבל ככה הם נקראים. זו ההופעה השניה שלהם בפסטיבל ישראל. הם מדהימים בטכניקה החלקה והמהירה, מצחיקים עד דמעות בכל רגע מההופעה, ולא מפסיקים להפתיע. הם מפליאים בזריקת כדורים, קלאבים, גרזנים, מגלים חלודים ועוד מכל הבא ליד. והכל מלווה בטקסטים הומוריסטיים שחבל על הזמן. פשוט לרוץ ולראות. 

האחים קרמזוב המעופפים | 6 ביוני 2012. 17:30 | באולם הנרי קראון


מטיין ופטר פורמן, הם בניו התאומים של מילוש פורמן, במאי הקולנוע הנודע. הם יופיעו באוהל קרקס שיוקם ברחבת תיאטרון ירושלים. המופע אובלודריום שזכה בפרס המופע התיאטרלי הטוב ביותר בצ'כיה בשנת 2009. במופע הם משלבים משחק, להטוטנות, ריקוד והפעלה מדהימה של בובות. בניגוד לקצב האיטי המאפיין בדרך כלל את המריונטות בתיאטרוני בובות, הבובות של האחים פורמן נעות בתזזיתיות ובמהירות ויוצרות אפקטים שלא הכרתי לפניהם. במופע שבין קברט לקרקס, ההצגה נעה בקצב מסחרר בין אוהל הקרקס הגדול לחלל תיאטרון הבובות הקטן שבו הבובות והמפעילים משחקים יחד. הם משלבים בטעם רב והומור בין וירטואוזיות פיזית ויצירתיות תיאטרונית. הדמויות המוצגות על הבמה מעוותות וגרוטסקיות בהתאמה לעולם הציורי המאפיין את הקרקס הנודד. זה מופע חזותי מהמם, הקורא תיגר על התיאטרון הקונבנציונאלי".
קרקס האחים פורמן | רחבת תיאטרון ירושלים
28, 29, 31 במאי – 21:00 | 1 ביוני – 16:30
2 ביוני – 21:30 | 4, 5, 6 ביוני – 21:00.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן